Alla inlägg under december 2011

Av Linnea - 9 december 2011 14:29

Efter en galen vinter i Åsarna med sambosarna jenny och lisa med massor av jobba och fest blev sommaren jättelugn efter veckan i borlänge och peace&love. På grund av hjärtsäcksinflammation, enligt Bella på grund av att mitt hjärta fick lida i vintras och våras, tankarna på robin och att förlora zippa 14april och farfar 6maj. Vårforum 2011 5-7maj, galet, underbart och det bästa jag kunde göra under den helgen. 6maj, mamma ringde och sa att farfar var borta. 7maj, zippas begravning. 8maj, robin olssons årsdag. Fanns dock inget bättre sätt att hylla dom än att vara skitfull och ful på skalet med många av dom bättre. 


sommaren bjöd som sagt på ont i hjärtat och ingenting i kondition (minsting-hingsten Wonderful Surprise, Whoops kom till världen i juni). Fick ordinationen att vila, helst inte röra mig alls. sagt och gjort, mycket sola blev det. var mycket chaufför till pojkarna jag umgicks med under sommaren, va nog på yran mest av ala jag känner. det är ju alltid en merit säger vi. Sista dagen på yran ville jag hänga med på efterfest men grabbarna som ägde bilen ville åka hem, dom insåg kanske att dom inte skulle ha någon skjuts hem annars.. ;) Va ju iallafall unge herr backlund som presenterade mig för en nisse som jag (visste) hette andreas och det va jätteilla att jag inte kunde låta bli att flina när han såg på mig. Att han sen egentligen hette fredrik och är min nuvarande sambo var det nog ingen som hade planerat, inte ens robin, som efter 10 sekunder visste att vi minst skulle dela säng en natt. att det gick såhär långt är nog han också lite brydd över, men allra mest jag. jag som inte ville ha pojkvän. tji fick jag, är ju sjukt nöjd som det är nu och sen oktober, då vi blev sambos utan att egentligen fattat att vi var tillsammans. just nu letar vi nytt näste, kontraktet på huset har sagts upp till början av januari och vi vet fortfarande inte var vi ska hamna. men det löser sig på ett eller annat vis. 


November va helt okej, jobbade lite drygt 200 timmar (onödigt info - arbetsgivare bergs kommun, Frösunda LSS, Ahhaaa118100.) och hade inte tid med nånting annat, såg corroded på g3. det är väl vad jag minns av den månaden. december ser lugnare ut, förutom den kommande flytten. Marach och vega hamnar i kläm när jag jobbar mycket, tack och lov att jag kan ha henni på hunddagis hos päronen mina. Mackan mår väl egentligen inte dåligt av att gå i hagen heller, är mest jag som vill träna honom 5 dagar i veckan så min 19åring inte blir helt störd, vilket han blir om han står 2dagar i rad. nu har det nog hunnit bli ungefär hela november så gud vet hur han blir när vi kommer igång igen. Men men, underbar är han ju kanske just därför. 


det du gör till guldkorn i livet är det som betyder.

carlsdotter


       

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards