Alla inlägg under mars 2012

Av Linnea - 31 mars 2012 00:30

Måndag. Tisdag onsdag torsdag. Fredag lördag söndag. värdelöst.

Av Linnea - 25 mars 2012 18:05

Håll hårt i ratten. Bra idé kanske. Va ner till sjön med tre av dom bästa idag. Isen håller på att släppa, våren är faktiskt på väg på riktigt. Tror fortfarande att kommande sommar kan bli den bättre på länge. Jag hoppas det också. Slut på inspiration.

Av Linnea - 23 mars 2012 02:24

Alltså, fenomenet tjejer säger till killar att dom bara har tjejen för att få ligga. Att killar bara tänker på sex. Nej, inte många killartänker enbart på sex, men givetvis många gör det ofta, kanske är bra det, annars skulle djuret människa vara utrotat. Kanske inte hade varit så dumt iof. Men åter till meningen i början. Om det nu är så, att tjejen får ta hand om städning och laga mat och ibland till och med ta hand om barnen. Där kom problemet. Killen har ju då tjejen till mer än sex, aight? Och.. Tjejen har killen för att få ligga. Bara! Eftersom det ryktas att killar inte kan det där med hemma-sysslor. Nu råkar det va så att jag vägrar att tro på det. Sanningen är snarare den att de flesta killar inte tycker att det är stökigt, skitigt eller dammigt förrän tjejen ansett att det varit det ett bra tag. Prioriteringar och värderingar är det som faktiskt skapar konflikten här. Inte att han bara vill ha sex. Och inte bara för att han bara har sex heller. De flesta tjejer har dessutom den lilla demonen kontrollfreak i sig. Vilket gör att om killen städat utan att hon sagt åt honom att göra det, då har han garanterat gjort det på fel sätt. Eller för sent. Eller, enligt henne, inte alls. Detsamma gäller tvätten. Om killar får för sig att tvätta, så gör dom det säkert fel, för tjejer anser att han ska tvätta vissa saker för sig och andra för sig. Medans de flesta killar hivar in skiten i maskinen och kör igång den. Duger inte det för tjejen, skäller hon ut honom och sen förväntar sig att han ska tvätta en annan gång. Nä, en naturlig reaktion kanske blir att man backar och säger - gör de där du, du kan det bättre. Jag tror att det jag vill komma fram till i min lilla tanke diskussion är att man skapar slapphet hos männen för att vi kontrollerande fittor hela tiden indirekt talar om för dom att dom inte kan och det dom gör inte duger. En bättre idé är väl att faktiskt uppmuntra pojken sin att tvätta, han kanske märker att vita kläder blir rosa om dom tvättas med nya röda kläder. givetvis bör man hålla dom kläder man absolut inte vill ha förstörda för sig själv och tvätta dom själv. Så kan man inte skylla på honom sen när skiten ändå är söndertvättad. Samma sak gäller städningen, har han gjort ett litet handtag så bör man uppmuntra och se det istället för att va ironisk. Äh, nu kallar jobbet. Fuck You!

Av Linnea - 23 mars 2012 02:24

Alltså, fenomenet tjejer säger till killar att dom bara har tjejen för att få ligga. Att killar bara tänker på sex. Nej, inte många killartänker enbart på sex, men givetvis många gör det ofta, kanske är bra det, annars skulle djuret människa vara utrotat. Kanske inte hade varit så dumt iof. Men åter till meningen i början. Om det nu är så, att tjejen får ta hand om städning och laga mat och ibland till och med ta hand om barnen. Där kom problemet. Killen har ju då tjejen till mer än sex, aight? Och.. Tjejen har killen för att få ligga. Bara! Eftersom det ryktas att killar inte kan det där med hemma-sysslor. Nu råkar det va så att jag vägrar att tro på det. Sanningen är snarare den att de flesta killar inte tycker att det är stökigt, skitigt eller dammigt förrän tjejen ansett att det varit det ett bra tag. Prioriteringar och värderingar är det som faktiskt skapar konflikten här. Inte att han bara vill ha sex. Och inte bara för att han bara har sex heller. De flesta tjejer har dessutom den lilla demonen kontrollfreak i sig. Vilket gör att om killen städat utan att hon sagt åt honom att göra det, då har han garanterat gjort det på fel sätt. Eller för sent. Eller, enligt henne, inte alls.

Av Linnea - 15 mars 2012 14:55

därför kommer jag alltid vara äckligt äkta. 

Alltså. ja. precis. Fredrik mobbar mig för att jag har få besökare på min blogg. Men jag är faktiskt inte tjej när jag nämner att det inte rör mig i ryggen ett skit, skriver ju ändå för mig själv och anledningen att den ligger på nätet är att det är tråkigt att skriva i ett dokument, kan ju inte nå det någonannanstansifrån då ju. Jag tänkte skriva något annat, men det gick inte. Men det är vår nu tror jag, gårdsplan i bulägdan är nog isfri snart, den som va täckt för tre dar sen. stabilt. Hej värme! Och jag tror som sagt att kommande sommar kan bli en av dom skönaste.


Drog ut en bal till hästarna idag, tror jag hade hästskit tamefan överallt efter det, mysigt att va hobbybonde på våren? jajjemen. 


Är meningen med att skriva blogg att man ska "skriva av sig"? Verkar va inne att skriva om hur misserabelt man har det. Jag hatar också mitt liv ibland, men inte fan vill jag att nissar som skiter fulständigt i mig och jag i dom ska veta hur det är? konstaterande: alla är vi olika och tack jävulen för det, inte gud. 


Har iaf varit i hara nu några nätter, knapt varit hemma i hackås på en vecka, hoppas grannen har njutut av bara fan nu då, när det iallafall inte varit vi som kunnat störa deras skönhetssömn kl sju på kvällen. Stabilt, jajjemen. 



Av Linnea - 13 mars 2012 16:13

att jag föll så djupt. 

Fredagkvällen tillbringades på ett bra sätt hos biggis och to be. Jag yrkade på utgång, därifrån gick det utför och fredrik kom hem med blåtira och en polisanmälan rikare. Ingen ville göra ngt vettigt på lördagen, lena kom och skodde mackan. Söndag blev det persåsen, riktigt kul men jag fick ett paj knä och blåmärken, sjukt många. Har just dragit upp syrrans bil med annbritt. Nu blir det fika kladdkaka och kaffe med syrran, isak och robin. 

Av Linnea - 8 mars 2012 18:13

Är förkyld sen skidåkningen med perfect, evelina och jocke i lördags, sjukt bra väder, riktigt varmt och gött. Mackan har varit halt sen 24 februari, skitkul och jag har lagt ner 13 tusen på den hästen under 2011. Utan att rida mer än 4 månader. Bra skit. eller? Här är iaf Whoops, som det forsättningsvis kommer läggas ner massa pengar på utan att man ens Kan rida. typiskt. vad har jag gett mig in på? 



Vega kostar inte jättemycket pengar och får mycket mer tid spenderad på sig, det hänger inte ihop. tydligen. Måste man gå med i facket och a-kassan? är det bra skit det? äh. jag tvivlar. ibland.    



 

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards