Direktlänk till inlägg 7 september 2012

Ikväll skiter jag i allt. Hm, Nej,

Av Linnea - 7 september 2012 09:48

Hinner nog inte det, även om jag ibland skulle vilja. Men så är det ju med allt. Dom här dagarna har varit både roliga och jobbiga, dels för att man måste ha en propp i hålet och dels för att det tär på en när man inte kan dela saker med någon annan. Förutom elin, och henne ska jag ringa i em. Bra skit. Den här veckan har förövrigt gått fort, riktigt fort! Vi kan börja innan helgen, då vi fick veta att vi antagligen skulle få lånet, vilket gjorde att jag ocg pysen inte kunde hålla oss undan, vi tog upp mattan i köket och rev ut alla anadra mattor också. Insåg att vi behövde tänka om gällande golvet i köket, var nog inte så lätt som vi trott då bänkskåpen troligen är byggda på plats så dom hade inget golv under sig. Hm. Men det gjorde inte så mycket, för vidare efterforskningar har gjort att vi ändå måste upp med golvet och isolera om. Söndagen bestod av att slänga ut allt skräp som låg inne och snacka med Melker som trodde att den stora väggen i köket var bärande. Typiskt, men okej. Måndag var vi till banken och skrev på pappren, så vi fick grönt ljus och det var bara att köra hårt! Jag tog en av pysens jobbarkompisar och åkte till tandsbyn för att hämta merca-bussen så vi kunde åkta till Oviken för att köpa fyra köksstolar, (såna vi velat ha fast dom är så dyra..), ett Tv-bord, också ett sånt i ville ha men inte visste hur man fick tag på, typ. Efter det drog vi vidare till Mattmar för at köpa en 160's säng, men kom hem med sängen, ett soffbord, (massivt och skitsnyggt), två sängbord och en fåtölj. Allt detta för 640spänn. Jag gillar att vara Peos lillebrors flickvän! Tisdagen körde jag tillbaka bussen och Eddie och robin var och kikade på huset för att göra up en plan för deras arbete. Onsdag kom pappa förbi med verktyg så jag åkte och lekte på lite själv med en spikuppdragare, det mest värdelösa jobb någonsin, jag skrek och vart arg tills jag sket i det. Så skulle jag ta rast tänkte jag. Gör mig en pizza i ugnet, jo för den small och knastra, gnistra inte alls när den stod på frysen, så blev alla svart. Jälva skit, så jag åkte hem. Sen kom Jenny och hälsade på, jag lagade mat till pojkarna som kom och åt, sen åkte vi tillsammans till huset och rev stora delar av den stora väggen. Skitkul! Och pojkarna kom på att det kanske inte var så enkelt att ta upp dom där jävla spikarna, ha ha! så nu får vi bryta försiktigt ist. Jenny var med fram till halv nio nånting, då var det för mörkt för att man skulle se ngt eftersom det inte finns någon el i huset. Så for vi hem och kraschade i sängen rätt fort. Torsdag var till pappa en sväng för att låna lite verktyg, for till myrivken på granngårn för att hitta lite påsar och sånt. Sen blev det huset för mig igen, slog sönder lite av muren och tog ner resten av väggen. Sen på em kom pojkarna och efter dom en snickare-John, som sa att han skulle kolla upp pris på en stål-balk. Hoppas den blir lagom dyr och att det går smidigt att få upp den! Den är tydligen mindre än en limträbalk så det blir mindre avskiljning mellan rummen, kung! Vi for hem och åt, sen blev det huset igen för att börja bryta golv. Så vi tog med oss adde som extrahjälp och sen kom oskar förbi, tätt följd av ida och håkan. Pojkarna bar sen ut vedpannan som verkade skittung, spisen hade redan fjant och pysen gömt bakom dörren. Så vad kvar är just nu är att få upp hela golvet, (mitt dags-jobb) Beställa köket från ikea, vilket vi ska göra idag. och helgen ska vi skotta sågspån och förhoppningsvis köpa isolering för att kunna banka ner golvet i nästa vecka. det går faktiskt framåt, rätt fort tror jag. Så nu ska jag dricka upp mitt kaffe, koka två ägg och sen dra till huset för att göra ngt vettigt. Tur att man inte har något jobb...!!


Es, jag saknar dig!  

 
 
Ingen bild

Es

15 september 2012 18:53

Saknar dig med! När ska vi syra upp det?

 
Ingen bild

Es

15 september 2012 18:55

Vi ska inte ha någon syra och lösa upp det med utan jag skulle skriva "sTyra"

Linnea

27 september 2012 22:10

Haha! skulle gilla att ha syra att lösa upp det med.. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards