Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Snart Oktober

Av Linnea - 27 september 2012 22:11

Och i slutet av den månaden ska vi vara inflyttade och utstädade. Hoppas det går som det ska! Vi har fått upp allt golv, jag har skottat ut allt spån och damsugit. Efter det var det att börja bygga tillbaka. Ner med papp och isolering. Sen kom John och satte upp järnbalken så nu är det nästan som det ska se ut. ska bara ner med två pinnar som går upp till taket som sitter i "mellanväggen" först. efter det började vi skruva tillbaka brädorna med det bra måttet så slangen fick plats. Det saknades nio bräder, så jag och farsan åkte till dalåsen för att hitta 30mm tjocka. Dom enda som kunde fixa till ett vettigt pris, stan hade inga, nån i krokom kunde, men sjukt långt, och tandsbyn kunde fixa för 2500 pix..!! vi betalade 450. Lycka! Efter det  plåtade pojkarna och la ner slangen, ena kvällen själva och andra kvällen med mig. Idag har vi lagt ner fyra spånskivor och dom andra ligger i vardagsrummet på vänt. Imorrn ska vi införskaffa gipsskivor, handla mat och äta hos pysens päron, sen blir det jobb för mig. Tur det, har inte ens fått ihop 100 timmar den här månaden och gjorde väl knappt 150 förra. Fy mig. Men inte alltid jag kan bestämma över det själv, tyvärr. Men jag har introduserats på ett nytt jobb, som personlig till en dam och vickat på dagis en dag. Så det blir nog bättre den här månaden, hoppas jag. Bara vi kommer ihåg att beställa kök..


puss fisen! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards