Alla inlägg under oktober 2012

Av Linnea - 18 oktober 2012 16:22

men jag ser inte dig.

 


Jajemen, golvet la jag, pappa och syrran ner i tisdags och köket kom igår, tack och lov för det! Vi åkte dit igår kväll och kikade lite men orkade bara sätta ihop varsin stomme. Men det går framåt iaf och skitsnyggt blir det! Jag är lite orolig för värmen, men den ska vara klar nästa vecka heter det. Jag hoppas verkligen att det är så! Annars blir det kallt att flytta in.. 



Jag ska få dig att hoppas, jag ska få dig att tro,
jag ska krossa ditt hjärta, ta ifrån dig din sol,
leka med dina känslor, rasera din bro, visionen av oss i min hand

Av Linnea - 15 oktober 2012 19:48

Med mig själv efter en och en halv timmes massage. Känns helt okej. eller, jag är helt slut menar jag, även om jag bara låg där. Pojkarna är i fåker och mekar bil så jag ska bara grisa med mig själv en stund. Så tänkte jag. och tänkte att jag borde ta en kort paus från mitt liv. Sen tänkte jag att jag kan passa på att skriva på bloggen. Paus från livet var det ja. eh? Men någon paus är det svårt att ta, det är ju som att vara ifred från sig själv. Damn! vad det skulle vara skönt ibland. Tapeterna i köket sitter iallafall där dom ska sen torsdag kväll och snyggt som fan blev det tack vare sanna! Annars hade dom nog suttit både snätt och ut och in, och inte skulle vi vara klara än heller. Det gjorde att fröken kunde börja lägga golvet med sina päron igår, jag har jobbat natt i helgen och hjälp fjant att flytta i lördags och flyttstäda igår. puh. Idag blev det jobb på matan här i hackås och vi tog oss iväg från jobbet typ 90 minuter senare än vanligt. Bra jobbat!  Idag fick jag svettas lite när fredrik ringde och sa att ikea ville få tag i mig och det fattades 99 kr som skulle betalas innan kl 13, ungefär mindre än två timmar kvar. Om vi skulle få köket på onsdag som det var bestsämt. ja, för jag är ju inte alls på jobbet så det är lugnt! Surfitta! säger jag om bruden som satt på ikea. Inte alltid superbra folk som sitter där, tydligen. men jag löste det iaf och fick iväg dom där jävla 99kronorna så köket ska komma på onsdag. Fan ta dom om det blir fel nu. Min bil är fortfarande död och jag vete gudarna när fröken har ork att ta tag i den. varken jag eller han har för mycket energi just nu, även om det faktiskt börjar bli lite bättre igen. Nä, nu ska jag ligga med mig själv i soffan så mycket jag hinner!  


det svåra är inte att alltid välja det som är enkelt

det är att välja det som kommer göra den framtid man inte vet något om

så bra som möjligt. 

Av Linnea - 10 oktober 2012 14:28

Men du vill inte be mig. 


Nu är taket målat, gipsskivorna uppsatta och spacklade och i marken är det grävt. Imorgon är jag ledig så du ska jag slipa spacklet och på kvällen kommer sanna och tapetserar med oss, vi bestämde oss igår och hon skulle fixa dom idag. Schysst tjej det där! 

Jenny fyllde ju år för nå dagar sen så hon ville på krogen i lördags, sagt och gjort och jag insåg IGEN att turkar som är en tvärhand höga och kåta49+are inte är ngt för mig. Kul tjej va. Robin kom iaf och hämtade mig och när vi skulle fara hem insåg vi att tänningen var på, bilen gick alltså varken att sätta igång eller stänga av tänningen. Kul bil! åsarna pojkarna kom upp på parkeringen och hjälpte till att knuffa igång den och sen körde vi dom hem. När vi väl kom hem var robin alltså tvingad att framkalla ett motorstopp. Kul bil, ja! så nu har han stått ett par dagar och fröken har kommit på att det är utslitet nyckelhål som är kruxet. Köpa en ny sån på skroten och kanske få igång gamla faran igen. Hoppas det, så jag slipper lägga tid på att hitta en ny bil just nu. 


Min verklighet - din dröm

Av Linnea - 5 oktober 2012 15:44

medans du är ju ingenting.
Men när allt kommer omkring så är du allt.

Jag började jobba i köket på hackås skola i tisdags, har varit helt okej och det lät på chefen som att han och veronica hade surrat i att göra någon sorts tjänst till mig för att dom ville binda upp mig. (?) "Bra folk ramlar ju ofta gärna vidare annars!" Vi får väl se vad det blir med det.


Det är mycket nu, vilket går ut över min kära sambo. såklart. Men jag hade ett långt snack med morsan igår, vilket behövdes väldigt mycket och idag känner jag mig lättare i hjärtat, magen och halsen. Men det är tjockt i huvet med renovering och nytt jobb. Och jag fick därför en dålig hus-vecka, jag vill inte åka dit, har ingen inspiration och jag vill bara vara klar i går, typ. Men nu känns det som att jag kan bita ihop dom sista veckorna innan det riktigt roliga börjar. 


Golvet i huset ligger nu iaf till den näst sista delen, bara klickgolvet kvar. Jag beställde köket igår så det kommer den 17onde, taket ska målas, resten av gipsskivorna ska upp och tapetseras. Och ikväll ska vi dra lite ris och ta ner några till träd så dom kan komma åt och gräva imorgon. 

Vad är det för fel på dig?
Varför vill du ha mig i din famn?
Vad är det för fel på mig?
Jag vill ju bara ha dig lite ibland.

 


Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards