Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

bröl

Av Linnea - 25 februari 2013 13:07

Somnade vid 8 imorse, går up och går på toa vid halv 10, då vega också ska ut. Hon väcker mig igen vid 11 och ska ut, för att tugga på en klöv. Så jag säger åt henne att gå och kissa så går vi in igen. Kvart i 12 är det dags igen då jag trodde hon behövde bajsa. Nej, tugga på klöv, nom nom nom. Galen matte! In igen, prata med AC som sett till att jag får vara ledig i helgen, vilken ängel! och jag provar sova igen. Pratar med fredrik om vad polisen han surrat med idag, igen sa. Och jag blir så jävla less. Kunde inte somna efter det så nu har jag ätit frukost och måste gå och lägga mig igen annars kommer jag inte vara så jobbande inatt. ööhh "/ 


Men snart ringer jag sjäv till den där jävla utredarn och frågar vad han tycker att vi skulle gjort, polisanmäla misshandeln var uppenbart ingenting som rörde någon alls. Undra om han tycker att vi skulle ha åkt till brunflo och faktiskt letat upp snubben på egen hand så grabbarna fick dänga honom? Man hade ju alltid kunnat hävda att det var i självförsvar. Vilket skiter väl han i. Undra hur han själv skulle känna om han blev behandlad såhär? Få stryk av ett gäng, ha namnen på dom som gjorde det, uppenbara skador. Men polisen lägger ner fallet efter två veckor. Vad fick man ut av att polisanmäla? rättvisa? Nej, hade fredrik och hans kompisar åkt hem till var och en av dom och dängt dom på samma sätt som dom gjorde mot fredrik. Det hade varit rättvisa. Ett öga för ett öga. Det värsta är att fredrik inte är sån. Han gjorde inte så första gången, han gjorde inte så andra gången heller. Även om viljan fanns där för att "polisen ändå inte kommer göra ett skit så det är lika bra jag tar hand om det själv". Men efter att han lugnat sig kom han fram till att han kan vinna fighten som snubben börjat, genom att sätta dit honom. Och få sig själv bekräftad, att han gjorde rätt och svinet gjorde fel. Få en klapp på axeln som sa att han har deras stöd. Men vad händer när det inte blir något av det? Vad händer hos den jag älskar så otroligt mycket, när han inte får någon bekräftelse att han gjort rätt, den andra fel? Jo, han hyser ett agg mot poliserna, eftersom dom skiter i honom kan ju han skita i vad dom tycker, right? Det är så det borde fungera. Man ska inte behöva känna sig nertryckt av dom man förväntas lita på. Två gånger på tre år! Jag minns när en gammal kompis till mig, som jobbade som vakt, fick en örfil av en norsk kille. Det blev rättegång (visst, dom hade snubben och tog honom på en gång, men det hade polisen i det här fallet också. För att han var för full och fick antagligen sitta i fyllecell.) Var det någon dom ens kollade hans knytnäve dagen efter och konstaterade att det var helt felfri och hade absolut inte slagit någon i ansiktet? (Därför las utredningen ner, "det fanns inga bevis") Okej, så när min kompis fick en örfil, fanns det bevis då? Eller har inte alla samma värde? ligger det mer värde i min kompis än i Fredrik? Varför då? för att han är i tjänst och är utbildad för att ta hand om fulla drägg som inte kan bete sig? Okej, det var inte logiskt i mina öron iallafall. Victor blev rödflammig ett tag efter händelsen, Fredrik fick krossad näsa, sår under ögat och blåöga. (Plus de aspekter som att han inte har lust att gå på krogen. och hans flickvän får ångest när hon är där det är trångt och mycet folk för att hon tror att det snart smäller igen.) Men det gör inget, det är viktigare att norsken får böta än att han som slog fredrik får gå igenom någonting alls.

Tror ni verkligen, om det här händer fredrik igen,  att han kommer sitta lugnt tillbaka, ringa polisen och hoppas på att han får sin bekräftelse den här gången? Nej. Det tror inte jag. Nästa gång det här händer killen som vänder ryggen till om han blir provocerad, kommer det smälla. Och då kommer det smälla för alla gånger det här han hänt, på en och samma person. Vilket inte heller är rättvist, men alla reagerar. Gör inte polisen det får man ta tag i det själv, visa sig själv respekt och visa sig själv och andra att man inte sätter sig på honom. 

Och jag vill inte ha min pojkvän så, jag vill ha kvar den ursnälla killen han är. 

Polisen är skyldiga att visa honom, och alla andra, respekt. Det är därför dom finns i mina ögon, för att hjäpa till, skilja på rätt och fel, stötta dom som gör rätt och plocka ner dom som gör fel. 


Det är inte över förrän det är över.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards