Alla inlägg under april 2013

Av Linnea - 30 april 2013 15:17

Har börjat lära mig att ge upp på vänner som inte utser sig för att vara vänner när dom väl kommit på fötter igen. Får se om det någonsin kommer en reaktion på det, om jag var värd att ha som vän borde det komma en reaktion på att jag inte finns där heller. Jag gillar när folk blir arga på mig ibland, då vet jag lixom var gränsen ligger. Jag försökte lura Es att det var en bra idé att hänga med till norge, men hon höll nog inte med, även om jag skulle älska det! Men jag får se hur det blir med det där, verkar iaf finnas hur mycket jobb som helst. och jag skulle lätt kunna va en sån där väsk-kastare på en flygplats. Nästan hellre än att jobba på restaurang. Tror jag. Behöver ju fortfarande ett jobb där jag använder kroppen lixom, inte för att man inte gör det som servitris, men det är ju mer slitsamt än tränande. Inte för att jag egentligen vet hur det är att vara väsk-kastare, men ändå. Har nu gjort tre nätter i åsarna,  en med prat-johan, en med fränaste tanten abe och en med pia. Ikväll kör vi på dalsätra med bellan och petra. kunde inte bli ett bättre avslut på dom här nätterna. 


Do you think about me when the crowd is gone? 

Av Linnea - 28 april 2013 16:49

Har fått antagningsbesked om kursen jag ville läsa i sommar, ligger nu som reserv. och sista ansökningsdag till hösten var 15 april. nästa års vårkurser söker man till i september. Var väl inte vad jag hade tänkt, tror jag. Men om jag inte pluggar i sommar ger väl det en ännu mer tydlig bild av att jag kanske ska jobba någonstans där jag kan tjäna massa pengar och sen resa en skvätt, eller göra något annat kul för 50.000 Det är svårt att veta var man ska börja bara. Och hur det isåfall skulle bli med allt här hemma. Men det löser sig, är långt kvar till hösten. ish. Och först ska vi igenom en rättegång. Ska inte bli kul med jag hoppas att det iaf blir ett avslut sen. och jag ska jobba en del nätter i åsarna i sommar. Men även i köket på bergsgården och det mest bestämda är väl städet på samma ställe. Rätt soft med en heltid som jag kan lägga upp timmarna över dagarna som jag vill. Och foruuum, älskade forum! 

Av Linnea - 25 april 2013 11:59

breakdown. Men vad gör man åt det? 

Av Linnea - 23 april 2013 11:17

Och så har det hänt igen. Kung som förut och man vill bara tillbaka, hemskt. Träffade såklart awesome människor nu också. Men det va lite lite folk faktiskt. Skumt. Ja jävlar och fy fan, syns på min fot att den va med i helgen iaf, blå/grå på utsidan foten och svullen upp till knät och ner till tårna. Sjukt snyggt, men jag är icke värst, krossad fot är nästa level, haha. Och nu letar jag efter en låt som går 'i feel good when i'm with you, baby when you do the things you do' men jag kan fan inte hitta den någonstans! sjukt störigt. Men jag ska hitta den, sådeså.

Av Linnea - 14 april 2013 06:40

Fel att man jobbade igår när det bar tvärulet hela dagen. och var ledig idag när det är superblå himmel och sol. 

Gaaah! Men igår fick jag åka skidor för första gången på mycket länge utan att vilja gråta. Helt underbart. !!

Av Linnea - 11 april 2013 12:53

Har varit ute på en provtur med konditionen. Gick över förväntan (jag har inga högre förväntningar än hur det har varit förr. allltså haft det jobbigt att ta mig på en timmes runda på grund av att benen inte orkar och ryggen gör ont, eller inte orkar den heller.) Men tack vare träningen på gymet orkar både rygg och ben, utan att ens säga Hej! Jag kunde jogga på och bara tänka på att andas. Helt underbart och jag insåg att inte ens konditionen var så illa som jag trodde att den va. Nu är det bara att peppa, bli starkare och snabbare så ska vi se att det går framåt även för mig. Nöjd tjej! Men! jag har fortfarande inte hittat mig ett jobb. Suger! Den här veckan har jag ungeför 16 timmar att jobba. Hej fattig sommar. Bröööl. men men. det löser sig säkert. någon gång. pöh! 


Och snart är det forum! Åh herregud! haha. 

 



Dont' tell me, tell my ghost. 

Av Linnea - 10 april 2013 09:02

 

Fisen och vega lekte med dammvippan igår. Den va tydligen helt underbar att tugga på. Nu ligger lilltjejen som ett knyte över tröskeln bara för att det är sol där och ingen annanstans. Jag trodde hon ville va ute i solen, men det va nog för kallt än. Har tydligen inget mer att skriva.. 

Av Linnea - 5 april 2013 10:21

 


Min favoritflicka bland alla favoriter fyllde 9 år igår. Det innebär att vi har fått 9 underbara år med varandra. Och fler hoppas jag att det blir för tiden har gått alldeles för fort.


Robin har varit på Malta sen förra onsdagen, lite konstigt att inte ha honom här jämt. Men helt okej när man vet att han kommer hem igen!


Jag har varit i Lofsdalen med den bästa es jag vet om. Och allt var som vanligt, som att vi inte varit ifrån varandra och egentligen skulle jag kunnat stanna några dagar till men jobbet kallade. Helskönt var det iaf, även om det blev.. floppar så fort vi skulle upp på fjället, då drog solen. När vi kom hem, kom solen fram. Vet inte varför vi envisades med att åka skidor ändå, men gött va det!


Jag tänkte baka bull-bullar idag men kom på att jag inte har någon assistent. Vet inte hur resultatet blir utan en sån, men jag tänkte prova, annars blir det inte bullar i det här huset på ytterligare ett år! Dock sa fredrik att om inte bullarna blir perfekta svullbullar skulle vi ge upp det här och sälja huset så jag antar att ni kan hålla utkik på hemnet hur bullarna blev..!


Just treat me good and I give you the rest of me. 

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards