Alla inlägg under september 2013

Av Linnea - 30 september 2013 23:27

Jajemen, är tillbaka på nattjobb nu och kör fyra hurtiga nätter på rad. Man kan ju tycka att det är passande eftersom jag bestämde att jag är förkyld och inte ska träna utan ha vilovecka. Men vilka blir det ju ittna av med ska man tro. Även om det inte öre på långa vägar samma sak. Fisen åker och jobbar imorron, någonstans långt bort i stan, kanske är lika skönt för honom att inte va hemma när hans Bitch ska jobba massa natt. Men jag hoppas det går bra. 


Hundlogik - öppnade en dörr för att va hos matte i sovrummet en stund, för att sen ligga vid den andra fören och be om att få komma ut.. Inte för att hon hahade stängt den första efter sig direkt. Gosfian min.


Håller på ochletar mig praktikplats, jag hade ju hoppats på att distriktan i hackås kunde ta sig ann mig, men icke. Hoppas väl på ejra istället då. 


iväg till Hammerdal eller Hammarstrand igår för att kika på en Audi. Vi som aldrig skulle ha en audi..? Och det har vi inte heller, tack för det! Den hade,i annonsen, en växellåda som stod i felsäkert läge. Jo, det stämde ju, men inte visste vi att den hade knasiga lamndavärden, slut damasker och lite annat 'småpul' när vi bestämde oss för att åka tio mil. Men men, en mysig tripp blev det med Magnus och vad gör man annars en söndagskväll? Nä, jag ska nog skaffa mig en subba som inte är alltför fräsch, dyr eller långkörd. 

Av Linnea - 26 september 2013 01:16

En sak jag inte förstår, när man är på ett pass och tränar, då ska man lyfta vikter upp över huvet. Och slappna av i axlarna. Ja det vore ju skönt om det funka, men tränar jag inte genom att spänna musklerna? Jag menar, inte lyfter jag en flyttkartong genom att slappna av. Men det kanske bara är jag? 


är nog jobbigt att vara dement och veta om det. 


runt 5.5 km på 45 min idag, Vega va med och hon måste faktiskt få kissa ibland, därför det inte gick fortare. Säger vi. 


mysdag med syrran och Teo idag, åt frukost, kaka och sprang med vegs och hennes två energiknippen innan det blev mer mys, fika och sen dags för mig att sova för att orka jobba inatt. Och jobbar gör jag nog fann ska ni veta! Men nu har jag gjort mina fem dagar i streck, så nu kan jag vara ledig utan dåligt samvete. Typ. 


o hej!

Av Linnea - 17 september 2013 08:36

 

Börjar se ut som ett riktigt kök! 

Av Linnea - 15 september 2013 21:58

Helgen började med utgång i fredags, med Eve, adde, Robin och Martin.  Blev en skön kväll med lite dans, kul folk och promenad till max. Lördagen tillbringade jag och fisen i sängen. Jag hade varken inspiration eller ork att göra något. Men idag kom john och fixade mosaik i köket. Vilket troligen blir klart imorron. Sjukt snyggt. Sen fortsatte jag och fisen ute med att flytta massa sockar som ska bli ved, tegelstenar som är skräp och annat skräp som åkte in i garaget för att kunna åka med farsan till skroten sen. Snyggare!


 

Av Linnea - 10 september 2013 19:38

- of the wrong bed. 


Fisen är ute på jobb inatt men kommer troligen hem imorrn någon gång. Själv har jag passat på att ha kvalitetstid med syster och Theo. Det började med babymassage i svensta imorse. Märkligt. För ett halvår sen hade jag suttit vettskrämd och stirrat på alla halvskrikande barn och mammor som utan tvekan slänger fram bröstet och börjar amma. Men nu är det världens mest naturliga sak. MVSman vänjer sig. Jag antar att det har med det att göra. Och en del att det är rätt naturligt och hur fan skulle det annars gå, lixom?


Päronen stack till portugalien i fredags vilket innebar att Tara flyttade hit i torsdags. Denna vovve kan skälla! Som om råttorna kommer hoppa upp i truten på dig för att du skäller ut dom, byracka!? Det är så märkligt, hon förstår inte att hon borde hålla snattran när jag säger så till henne. Fast man vet ju åtminstonde var hon är och att hon inte har lurat sin syster att smita ut genom staketet. positivt. Och jag tror att dom njuter av att jaga småråttor tillsammans. Blev nästan lite rörd när jag inte visste var dom var och visslade på dom. varpå jag ser två svansar skutta fram bakom höggräset och så kommer dom, sida vid sida, gallopperandes mot mig. Fina duktiga flickor och mqn blir så rädd när man inser att man en dag kommer att förlora dom. 


Hade en riktig slappdag i söndags, det är ju inte likt mig. Men jag var orkeslös i kroppen och på ett skithumör så vi höll oss i soffan och sängen mer eller mindre hela dagen. Trots att solen sken och värmen var på topp. Sket man väl i, tydligen. Men igårkväll proveldade vi i våran vedspis. Vilket var lite hektiskt i början, det rök in, brann inte, kom ingen rök ur skorsten och sådär så jag ville helst att fisen skulle släcka innan huset brann ner. Men tur att han är envis och inte lyssnar så mycket när jag hysterikar för det var bara innan vi fått igång ett drag och fått upp rätt spjäll. Sen gick det bra, huset står (än så länge kvar) men nu sbrakar det i spisen igen. (så vi får väl se hur länge det verkligen gör det...) Men ändå - mysfaktor på hög nivå! 


Imorgon ska jag träffa en man som jobbar på en högskola samt min vägvisare.

Vi får väl se vi lyckas få vägen grusad så man kan gå på den snart? 

Av Linnea - 3 september 2013 16:44

I wanna hold your heart in both hands 

I know I can't heal things with a hand shake 

 


Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards