Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Linnea - 22 oktober 2013 21:37

Idag har jag besiktigat bilen. Den gick igenom såklart, Sånärpå att handbromsen tog litte litte på ena däcket och inte ett skit på andra. Så nähä juste, den gick inte igenom alls. Skit, jag som skulle lägga ut den på blocket på fredag. nu får lars jobba lite och jag bli fattigare så kanske jag kan det ändå. 


Skulle äta frukost på stan med en vän. Som försov sig. Och när han behagade höra av sig och säga att han hade försovit sig hade jag haft flyt nog att kunna svara "synd för dig för nu har jag farsan som frukostkompis istället." Brädad av brudens farsa, haha, inte alla småpojkar som blir det inte! Varför farsan var i stan så lägligt och klockan skittidigt på morgonen (ja, det var skittidigt eftersom det var 0-grader, blåste och var allmänt skitkallt), var för att han just hade lämnat Trasan/Taaran/Tarson/Tarssing.. (eller bara Tara om man föredrar det) hos veterinären för att denne skulle få gräva ut Taras livmoder. Och en till juvertumör. Det här kalaset gick på över 20 tusen spänn. Och när jag hämtade lillskruttan vid halv fem på em fick jag betala kalaset med eget kort. (okej, okej, så tät är jag inte.. agria kunde betala det mesta och jag stod för runt 60%, som morsan dessutom betalat tillbaka redan...) Men det lät fränt, eller hur? Jag har nog aldrig sett Tara så målmedveten, hon hade inte tänkt att jag skulle kunna visa mig där för henne för jag jag sedan skulle kunna vända henne ryggen till och gå. Hon visste minsann var dörren var och tänkte inte missa den trots att hon vinglade och snubblade fram.  Väl hemma bar jag in den skyhöga hunden och när jag satte ner henne i hallen vinglade hon direkt mot matsalen där hon sen låg på en matta med fleecefilt över sig tills jag åkte någon timme senare Vad jag tror så ligger hon kvar där än.   Vega fann hela situationen väldigt obehaglig och sniffade lite på sin skumt luktande syster och var sen väldigt sparsam med påhälsning och höll sig helst borta. Hon ligger nu ute, i regn och 1 plusgrad (jag visste inte att min lilla jämthund inte rann bort av sånt väder..?) men hon har en älgskånk att tugga på, kan bero på den. Vilken hon bar hem i cirkus 6km i söndags när hon, fisen och jag var ute på en 1,4mils söndagspromenad. Det ni, parkspatserare! Inte för att det inte var skitjobbigt och vi var väldigt ömma i fötterna efteråt. Men vi lyckades iallafall klämma in att köpa en båt också. Skön söndag och vi var inte hemma och åt middag förrän klockan var midnatt. Självklart hade vi ätit en korv på macken när vi tankade (och insåg att ena däcket på båttrailern inte längre satt fast i trailern och fisen for till en annan mack för att hyra en biltrailer så vi kunde få hem hela skiten) annars hade jag ju ätit upp hela båten när jag stod där ute i kylan och väntade på min ädle springare med E-kort! Men som sagt, hem kom vi ju med både båten och oss själva i tryggt förvar. 



Jag vet inte, men det känns som att jag varit så dålig på att blogga att den inte ens vet om det här med tjejmilen som kanske inte blir en tjejmil utan nått jävla tjurrus som den galne jenny hittat på ska vara en bra idé att gå igenom.. http://www.youtube.com/watch?v=0_LLEgZqOd8 Jag vet inte riktigt om jag håller med, men hon brukade påstå att hennes vilja var min lag när vi bodde ihop så jag vet inte om jag vågar vägra.. Hon kanske ger mitt huvud till förra chefen då.. 


Och.. det går både framåt och bakåt med dom här förbenade plugg-tankarna. Alla som påstår sig veta säger att det är skitsvårt att komma in på linjen jag vill gå. Sisådär 300-sökande-på-40-platser-svårt. Men jag hittade mig en praktikplats som jag trodde att jag skulle kunna plocka åt mig ett par meritpoäng från. Ja, och hur hade jag tänkt att jag skulle ha råd att äta mat under den tiden då? Joo.. genom csn. Ja, för dom är villiga att ge ut bidrag till någon som kommit på att det är en bra idé att praktisera? eller? nehe, inte? Fan då. Nu ligger hoppet på lärlingslotsen, att jag kan studera via dom genom att jag har en lärlingsplats, inte en praktikplats. Frågan är bara om det härliga folket på hästkliniken är villiga att ge mig den utbildning som jag behöver för att kunna klara av de kurser som dom måste vara mina lärare för att jag ska kunna klara av. Damn, vad det är förvirrande. 


Theo, den lilla sötskruven, har börjat skratta åt allt nu, förutom när han gråter förstås. Men det gör han ju aldrig när han är hos moster.. ehhe. ja. Han är iallafall jättepratig och kan gå från att vara jätteledsen till jätteglad på ett kick (givetvis kan han också vända åt andra hållet på ett och samma lilla kick.. men det säger vi inte högt.) och det är skitkul, faktiskt.  Dock jobbade jag i matsal dit andra, större barn kommer och äter mat. Och jag tycker fortfarande inte om barn. Sådetså. Dom är konstiga, säger emot fast dom inte har något argument. (det är inte det att dom inte har ett tillräckligt bra argument, dom har bara inget alls) Och jag tycker ju att om man tycker sig ha anledning att säga emot någon som är mycket större, starkare, levt längre och faktiskt har ett uns av makt att bestämma, så bör man komma upp med en sjukt bra förklaring, ett argument eller annan smart kommentar. Inte bara svara "Nej" när masterchef (jag) säger åt skitungarna att inte springa runt i köket bland varma grytor, kokande vatten och en diskmaskin som kan spruta 87-gradigt vatten. (Okej, nu var ju allt det här avstängt utom diskmaskinen, MEN ÄNDÅ!!) Tur att Theo aldrig kommer säga nej...... ............ ........


Ajuste, fredrik har köpt nya GTA. (det är faktiskt ganska skoj. Man kan krascha hur många bilar man vill och dör man så återuppstår man och jag är skitbra på att köra ifrån och gömma mig för polisen. Awesome va?) 


       

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards