Alla inlägg under december 2013

Av Linnea - 28 december 2013 11:39

Ja, det blev nästan en grön jul iår. Inte så kul med mer is än snö och sjön har inte lagt sig än, den har provat ett par gånger med kommit på att det är för varmt. Igår satt jag, fisen, robin, adde och håkan här i köket och snacka skit och tittade på snön som gjorde det vitt och fint utanför fönstret. Idag är det vattenpölar i vissa hörn. Inte mysigt. Men jag bakar bröd och har just provat väcka sambon, så det är mysigt ändå. Igår fick vi också upp våran spisfläkt, som vi köpte typ en månad efter att vi köpte huset. Varför den var det första vi köpte men det sista vi satte upp, vet jag inte. Men snyggt blev det! Komplett lixom. 


Julafton firades hos fredriks päron med hela den familjen, jättemys, massa mat, kalleanka, tomten och massa presenter. Juldagen jobbade fredrik och jonny några timmar medans jag, päronen, farmor, syrran och teo var hemma och åt jullunch och pratade skit. Sen blev det julklappsutdelning även där och jonny och fredrik ramlade in och joinade. Vi fick bland annat en lykta av päronen som nu hänger vid träden med fågelmat och lyser så mysigt när det är mörkt. Är ju annars totalt jävla mörker runt huset på natten. Juldagskvällen for vi till skalet med adde och jonas, fredrik körde men hängde ändå med in. Slutade med brudar som inte kunde sitt jobb i garderoben. Hoppas dom har ångest nu. tråkigt slut på en annars bra kväll.


~ nöjd tjej.  

Av Linnea - 18 december 2013 19:47

När jag blev klar med kursen matematik 2b. och.. jag fick dessutom betyg i den. Ett C. Vilket, för oss i den äldre generationen innebär ett VG. VG I MATTE, vafan gjorde jag för bra för att få det? :o Hade en klockren lärare som kunde förklara saker för mig, det räckte. Det 7januari dyker jag ner i pluggträsket igen och provar lite biologi. Mest på hemmaplan så då kommer jag att kräva diciplin. Lika bra att träna på det så jag vänjer mig om jag kommer in i Skåne! Om? vad säger jag? När. Förstås. 


Här kommer lite updateringar om köket:


           

Av Linnea - 16 december 2013 18:40

Håller på och käller på sambon, har märkt en läskig kombination med plusgrader och att han åker till stockholm på jobb. Måndag förra veckan åkte han, måndag förra veckan blev det plusgrader följt av mer plus och en storm. Den här veckan for han och det var 6grader i stan när jag åkte hem från skolan. inte okej åtta dagar innan julafton. Jag satt på vägen hem och försökte le och säga att det inte gör något med plusgrader, jag blir inte påverkad av vädret och det kommer snö till julafton. Men blev less på det.


Vi har runt hundra träd som åkt i backen på grund av stormen, tack och lov for inte grannarnas granar den här gången, inte på huset iaf. Men ett par meter framrör mazdan ligger dom som plockepinn. Inte heller okej. Men tack och lov så kan ju pappa det där med att såga träd, så han och mamma var här igår och hjälpte oss att ta bort dom som låg över staketet, så vega kan va ute som vanligt nu igen. Hon var orolig under hela stormen, väldigt mattig och ville som inte lämna mig. Tack och lov för mig så hade jag tre av mina finaste flickor här och åt gröt, bakade kakor och åt superkaka. och två timmar efter att dom vågat sig på att åka hem kom sambon hem, tog dom runt 6 timmar att ta sig 25 mil. Fan, när man är i ytterhogdal känns det ju nästan som att man är hemma, men det va dom verkligen inte.


Jävla-skit-is! 

Av Linnea - 11 december 2013 19:36

yes, december i jämtland 2014 innebär runt 10 grder varmt och all snö (den lilla dm som lyckats lägga sig) försvinner. Hade varit bättre för snön att vara inne i vårat föråd, knuffade in fiddyn där ikväll och det var nog kallare inne än ute. Samtidigt töar inte jag, jag växer då jag tyckte jag var så jävla trött förut, så jag provade sluta träna. Blev faktiskt lite piggare en tid, men nu har jag nog blivit lika trött igen men äter som jag gjorde förut.. haha men det löser sig så fort det blir ljusare ute. Matten går över förväntan och det är inte så hemskt att sitta i ett klassrum igen. Med lite tur blir det biologi efter jul, så jag har någon chans att ha något att säga till om när det är dags för intagningsprov och sådant. För jag hoppas nästan mer på att jag kommer in i skåne 8u7w6 (en hälsning från vega, undrar om hon också hoppas på skåne..?) På grund av denna lilla flicka hopper jag på skåne, känns lite dumt att vilja styra sin framtid på grund av en hund (okej det är inte bara för att hon finns, det skulle bli lättare med sambon också) Men ändå, att vilja styra sin framtid för en vovve.. (och en sambo..) Vi märker väl vad det blir, det blir nog bra


Snart är det jul. 

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards