Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

plugg

Av Linnea - 9 januari 2014 11:19

Borde jag hålla på med, ja. Men vet ni, jag skulle börja träna igen hade jag tänkt. Han väl gått upp mer i fläsk som jag förslorade i muskler sen senaste gången jag slutade träna. Så då tänkte jag att eftersom jag ändå är hemma och pluggar kan jag ju träna på morgonen, innan frukost. Idag vaknade jag strax efter 6 av att vega gick ner för trappen och desvärre, tänkte jag, skulle hon inte dricka vatten.. Så halv 7 när fredriks klocka ringde, visste hon att vi var vakna och började gnälla och ville ut. Panikskiter som resten av mornarna den senaste veckan, (inte ens älghundar tål älgben, iaf inte att äta upp klövarna..) vid 7 frågade jag iaf fredrik när han tänkte kliva upp och det visade sig att han försovit sig, muahaha. Själv låg jag kvar till strax innan 8, åt lite youghurt och ställde mig på trningssaken. Orkade inte ett jävla jota, blev svettig och jick och duschade  för att sen sätta mig vid datorn, kände mig ungefär som om jag blivit överkörd av tåget, tänkte att jag kunde väl lägga mig i sängen en timme tills det blivit ljust ute iaf. ställer klockan på 10. Vaknar av larmet, snoozar på 10, Vaknar igen, snoozar på 10. Och håller på så tills klockan är 11 !!! jag fattade fan inte att jag vaknade till världen, var helt väck tills vega knuffar och grymtar brevid mig. Sista gånge jag tränar på morgonen utan kaffe iaf! Hur ska jag hinna med något idag då? Nää, det går ju inte, för istället för att göra något vettigt hamnar jag här istället. pöh. Men annars så, jooorå satte. Ja, och nu har jag dammsugat också, medans vega står ute under fågelmatsaken och äter frön och alla fåglar är arga på henne. haha. och mitt kaffe hann bli kallt. Jävla dammsugare. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards