Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

2014 03 18

Av Linnea - 18 mars 2014 10:42

Har skrivit 12 sidor ren faktatext på min andra uppsats inom biologi 2. För mig är det mycket, speciellt eftersom dom sidorna har besvarat två av mina fem frågeställningar. Då undrar ni, hur orkar man skriva här då!? Och det kan man ju undra. 


Har just bokat in mig på ett litet möte med en Roland på primrose för att snacka lite ledarskapskurser. Ja, jag håller på att droppa veterinärassistentutbildningen, finns ju inga jobb inom den branschen. Kul att plugga i skåne ett år för att komma hem och fortsätta jobba inom människovården? Nej. men vi får väl se om det här kan vara något. 


Annars så har det varit vår här i jämtland i typ tre veckor, upp till 10 plusgradet. Vilket har gett oss 10 cm vatten i källaren, om jag inte sagt det redan. Så det gäller att pumpa ut vatten minst en gång om dagen för att slippa översvämning. Men sen igår morse så är det vinterlandskap igen med en dm nysnö och minusgrader. vattentillförseln har minskat, för en stund. Jag antar att det blir plusgrader igen snart så det kommer vara samma visa med vattentömning snart igen. Kul att det började om igen så jag inte alls fick slut på skiten. Tur att jag pluggar så jag har tid att ta hand om det när jag är ensam att ta hand om gården på veckorna. Gården, lät som vi hade 74 kor och 32 grisar. Det har vi inte. 


Vega har/hade ett höjt levervärde när vi var hos veterinären för undersökning om eventuell operation. men det hade jag visst redan berättat om. Har väl iaf typ bestämt mig att vi opererar henne trots levervärdet, om det inte blivit sämre i april. 


Drömde att jag var vittne till två mord i helgen. Jag satt i samma bil som ett av morden skedde och i bilen brevid skedde det andra. Jag var så jävla rädd att få skulden för det så jag knuffade ner bilen jag suttit i, i vattnet. Det skulle undanröja all DNA som jag skulle kunnat tappat tyckte jag. Som att hår blir förstört av vatten. Jag vaknade innan dom hittat nån mördare så jag vet inte om det funkade. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards