Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

13maj2014

Av Linnea - 13 maj 2014 19:15

Är min namnsdag och Vegas första operationsdag. Just nu står hon och vädrar, antar att det fortfarande finns älg i skogen trots avverkningen. Men vi har iaf fått öppna vägar att gå på igen! Lagom till operation och Vega som inte får promenera, men det är ju bara en vecka, sen ska vi ta små turer igen. Det gick bra för Karin och hennes sköterska idag, Vega mådde bra under hela tiden och var yr och men kramgo när jag och Malin hämtade henne. Hon blödde lite från såret som är drygt två dm långt, därav det fina bandaget runt hela magen. Hemvägen gick bra och det första Vega gjorde var att pinka och lägga sig och gnaga på benbiten hon stal med sig hem från skogen igår. Ätit lite middag och vill nu leka, fast det ser ut att göra ont då hon sätter sig ner efter varje språng. Och jag som trodde att hon inte skulle klara det.. Hon är ju hur pigg som helst! Tror dock att det är mycket lur, hon får ju ganska starka smärtstillande, så jag får kämpa med att hålla henne " still" den här veckan. Underbart att det är åt det hållet! Hon har inte ens tratt på sig när jag är med, bara säga åt henne om hon kikar på såret. Skönt som fan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards