Alla inlägg under juni 2014

Av Linnea - 20 juni 2014 23:10

Nu har det hänt en del stora grejer sen sist. Jag o fisen var i sthlm och bodde hos mina kusiner tisdag-fredag med studentmottagning som avslutning. Helt okej, som jag nämnde, att få bo med dom i flera dagar.

Sen kom päronen och plockade upp oss och satte fart mot gotland på lördagen. Här har vi ätit massa goda middagar och luncher, varit i lummelundagrottan, lickeshamn och köpt jättegod rökt fisk, gått runt i Visby innerstad och klättrat i muren, badat en gång i poolen då jag höll på att frysa ihjäl, ätit mer god mat, gått upp på galgbacken och sett på vilka stenpelare man kan hänga massa folk samtidigt, mamma köpte en galltvål till mig i krysmyntagården, Vega har fått tre fästingar i pälsen och tara en som satt sig ovanför ögat. Dessutom avslutade vi veckan med att försöka slå flest slag i minigolf i världens tuffaste minigolfbana nära Pippis hus! En helt jävla awesome vecka i fina bungalows.

Midsommar har vi firat med att äta veckans första middag "hemma" och inne för att det var snorkallt och alla gotlänningar verkar ta midsommar som en helig tid så inte mycket var öppet. Men bästa middagen blev det förstås ändå! För övrigt har vi väl haft i genomsnitt tio grader varmare än ni i Jämtland, vilken vill säga inte speciellt varmt, tyvärr. Och lite skönt, annars ligger man ju bara vid poolen och är slö.

Juste! Både Vega och tara älskar igelkottar, första kottarna dom träffat i sitt liv har dom träffat den här veckan. Asgulliga djur, synd bara att tjejerna vill äta dom..

Puss o godnatt, imorrn väntar tre timmar på båt och 50 mil på hoj. Puh.

Av Linnea - 9 juni 2014 21:12

Jobbade varannan natt och en dag förra veckan. Det funkade men slutade med halsont nästäppa och hosta. Lagom för att se mina lagom gamla kusiner ta studenten. Känns asnice att få bo hos dom och se dom i flera dagar! Helt jävla nice att huset inte kommer stå tomt bara för att vi är borta också!

Trött och nöjd tjej har suttit på hojen många timmar och ett par till blir det imorgon. Godnatt.

Av Linnea - 1 juni 2014 23:38

När man just tagit körkort var det som att det tuffaste man kunde göra var att köra för fort. (vilket jag aldrig gjort!) och den häftigaste känslan var att susa fram i sommarnatten. (en känsla jag aldrig haft) men nu är det som att det finns annat att le åt, känna adrenalinet rusa för. Annat som får en att le på samma sätt. Som att ha en fredrik i sitt liv, alla borde ha en fredrik i sitt liv (inte min, hitta en egen!!) och päron som tar hand om en, ger en mat när man inte har egen och vill ge en mat fast dom inte har något just där och då. Och en syster som man inte ens finner ord för. Och en Vega. Och fina vänner. Och hus. Och jobb. Och fint väder. Och jag vill inte att det ska bli ett till världskrig.

Det finns mycket att vara tacksam för. Och mycket som många borde skita blanka fan i. Låta människor leva sitt liv på sitt sätt och leva sitt eget parallellt med de. Men nä då, finns alltid dom som ska bry sig, lägga sig i och få sin åsikt framförd. Just det verkar väldigt viktigt för många. Man måste alltid hävda sig och säga vad man tycker, skapa en diskussion fast man inte är intresserad av vad andra tycker, bara att alla ska veta att man själv vet bäst, har rätt och att alla borde tycka som en själv. Just nu tycker ju jag också att alla borde tänka att alla ska få sköta sig själv, precis som jag tycker. Så jag är ju inte bättre jag, men jag är inte bättre än andra så sa vare ma dä!

Märkligt.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards