Alla inlägg den 17 september 2014

Av Linnea - 17 september 2014 18:47

Val. 

Gör man hela tiden, varje dag. Men när svenska folket ska rösta fram en ny regering. Då blir det livat, för vi lever i en demokrati, men folk får ändå inte tycka vad dom vill utan att få skit för det. Jag är inte insatt i vad något parti står för, men jag vägrar tro att SD bara står för att man inte ska ha några invandrare och jag tror heller inte att sossarna bara vill ha fler arbetslösa. Innan valet var det ett rackarns massa rabalder om att man inte skulle rösta på SD. Nu är dom i riksdagen och sossarna är högst. Men nu först börjar folk dilla i att det inte är bra att sossarna har makten. Men det är väl bättre än att SD har den? Jag var nöjd med moderaterna, jag har inte märkt att jag är speciellt påverkad av något och sen knutit det till politiken, ändå röstade jag blankt. 


För många människor har för mycket makt att hävda vad man själv tycker och försöker påverka andra att tycka precis som dom. Jag funderar allvarligt på att ta bort alla mina facebook vänner och ha kvar det som jag måste ha för att kunna kommunicera med klassen. Men vi får se hur det blir med det. Med lite tur tar rasist-SD-hysterin slut och SD beter sig som folk och gör något bra och inte för extremt nu när dom har ett finger att säga till med. Dom kan väl fokusera på andra frågor än invandrarna? Det kan vara nyttigt för dom. 


Skolan går bra, det har varit två intensiva veckor med nollning, nya människor, nytt ställe.. allt är nytt. samtidigt ska man försöka lära sig nånting. Skönt att jag inte bytt land också. Nookie bodde här en månad, men nu har han återgått till sthlm och jolle. lugnet har återigen lagt sig över östnår. Haha. han är go och jag saknar honom ibland, men tjejerna är så fruktansvärt okomplicerade att det blev intensivt med honom, samtidigt som skolan och nollningarna startade.. Men vi har som sagt kommit ner på jorden och börjat plugga ordentligt. Psykologi är spännande men mycket som man bara ska lära sig, som historian och teorier, vem som ansåg vad och sånt. 


Fresten, Roja är helt klockren. Vi har tränat fyra gånger på att stanna. Tror ni hon rörde sig ur fläcken ens första gången? Näe. Så jävla tufft att jag tror att vi kommer få en sjuhelvetes ettårs-trots. Mys! haha. Men.. just ju, jag skulle anmäla mig till valpkurs eftersom hon jag ville gå hos inte hör av sig.. udda. 


reuninon. 

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards