Direktlänk till inlägg 8 december 2014

Jaha, en sån dag.

Av Linnea - 8 december 2014 11:51

Ja, eller iaf en sån förmiddag. jag kan ju hoppas att resten blir bättre. Men en sån förmiddag där allt man tar sig för - bli fel. Och man orkar med sig själv så lite att man vill gömma sig någonstans där man vet att man inte själv kommer hitta igen sig (fast man vet någonstans i sitt förnuft att det inte blir bättre, för då är man ju både borttappad och (just för dagen) otursförföljd..) och en sån där dag där jag inte orkar med dom finaste småtjejerna i hela världen och dom förstår ingenting, med huvudet på sne och svansen viftandes. Eller jaha, det var för att jag hade mat.. jaja. Men nu har jag ätit lunch och det känns lite bättre, jag har inte misslyckats med något på typ 10 min så jag börjar återfå känslan av att kunna ta mig genom dagen. 


Trots att det är tentavecka i inlärningspsykologin så sa jag just åt mig själv att jag inte får börja plugga förrän kl 13. Då tänker jag att jag har fått tillbaka lite av min förmåga att inte misslyckas, så det känns som en bra idé. Jag vet dock inte vad jag ska göra tills dess, jag menar, vad kan jag inte misslyckas med? 


Skinner-uppgiften blev inlämnad, och tynad hela lördag och söndag. Vi var i Shtlm på utvecklingsdagar och blev utvecklade och invecklade igen. Bäst var dock att jag fick träffa mina kusiner, iaf två av dom. Valpkurserna går framåt och Anja tycker att både jag och Roja har gjort vuxit, som arbetskompisar alltså. Jag växer inte så mycket annars. Hoppas jag. Vi har hunnit med en PA-dag där det inte alls kom så mycket folk som vi hade hoppats på, men vi som var där hade trevligt och fick lite bra-saker-att-tänka-på. Igår var det andra-advents-fika i sanne bystuga, mysigt och därefter fick vi mer fika i gärde för att landa hemma med malin och robin. Jag sa ju nångång att snön gärna kunde få vänta till december, men jag specificerade mig nog inte så mycket, men nu är det 8onde december och vi har ännu bara lite is här och var, för att vara tydlig - det var INTE sån vinter jag hade tänkt mig. Men det är skönt att ha en asbra bil iaf! den har dessutom fått jeppegrindar också, som dock inte är insatta än, men ändå. 


Det finns en låt som heter talking body som rullar runt på radion just nu, med väldigt fina och förtroendeväckande första del, men med en refräng som är.. fruktansvärd (med risk för att låta gammal..)

Now if we're TALKING BODY
You've got a perfect one, so put it on me
Swear it won't take you long
If you love me right
We fuck for life, on and on and on

japp. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards