Alla inlägg den 19 december 2014

Av Linnea - 19 december 2014 19:54

et är en av få anledningar till varför jag egentligen inte tror på att ta lagen i egna händer. (trots att det ibland känns som enda sättet att stoppa vissa människor) Eftersom om någon gör något mot mig och jag ger igen. Kommer den personen eller de anhöriga att vilja ge igen på mig, och så är kaoset igång. Men vet ni? Om ett beteende inte förändras efter ett straff, då är det heller inte ett straff. Vilket leder oss till att fundera på hur många som begår brott, återkommer i samma beteende, en hel drös vad jag anser. Detta talar för mig att man inte blir straffad som brottsling i Sverige. (jag vet att många förmodligen faktiskt lär sig av att sitt straff, men det måste fungera som straff för alla.) annars får man utgå ifrån att personer behöver någon typ av behandling och hjälpa dom genom denna svåra period som påverkar dom så mycket att dom tex sparkar ihjäl en hund och misshandlar dennes husse.

Dock vet jag inte om straff är en riktigt vettig metod. Det borde kanske vara en sista utväg, men vad har gjort att personen agerar på det sättet? Har dom blivit illa behandlade tidigare som bars blivit till olösta fall och vill ha någon konstig form av rättvisa genom att ge sig på andra? Eller har man någonstans missat att lära sig moral och etik, andra människors värde, respekt för andras ägodelar och det enkla faktum 'var inte ett kallhjärtat jävla svin'?

Kan det vara så att man kan lära sig sånt innan man blir ett svin?

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards