Direktlänk till inlägg 10 september 2015

Torsdag 2015

Av Linnea - 10 september 2015 21:23

Och nästan en vecka till av skolan har gått. Vi fortsätter att ha bra lärare och intressanta föreläsningar, även om vi pubare inte hade möjlighet att vara med på vår idag då vi hade föreläsning med akademikerförbundet ssr tillsammans med våra nollor istället. Bra info där!

I måndags sköt fredrik sin första älg, på sin första jakt, på den första dagens första timme. En stor oxe och pojkarna kom hem och var lite småtaggade, gav mig ett hjärta på två kilo samt en påse med en del av njuren. Jahaja, kanske inte så jag trodde att min måndag skulle se ut. Men jag får nog vänja mig och det känns bättre att äta kött som man vet har dött på ett värdigt sätt, har haft ett bra liv och som inte innehåller skit som gör att dom växer mer och fortare. Småtjejerna blev gladare än vanligt när husse kom hem då förstås, med två älgskånkar att tugga på i flera dagar.

Nollningen börjar gå mot sitt slut, imorgon är det introfest på marité och på lördag är det finsittning med alla nollor. jag glömde dock att köpa biljett idag så jag vet inte hur det kommer bli för mig.

Jag var nere med päronen och kikade på deras blivande tomt och strand idag . Sjukt nice och jag kan nog inte riktigt förstå att dom kommer fullfölja den här lite galna och glada idén. Men snuskigt bra väder var det iaf och lika ska det vara imorgon, så jag tänker vara ute och njuta efter tandläkarbesöket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards