Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Linnea - 8 mars 2016 20:28

Till alla er som tror att polisen nöjer sig med att gå ut i media och varna kvinnor från att gå ute ensamma på natten i stan; det tror inte jag att dom gör. Jag tror att dom säger så i syfte att varna kvinnor för att det uppenbarligen finns personer som agerar på det här sättet mer frekvent än vad det funnits förut. Jag tror inte att det är den enda lösningen dom har. Men jag tror att det är en bra början. Vårt samhälle ser ut såhär, även om det inte är rätt och även om vi självklart ska kämpa emot det. Precis som vi ska kämpa mot allt våld, mot alla. Själv tycker jag att det är bra att polisen varnar, precis som dom varnar vid inbrottsvåger generellt eller specifikt mot pensionärer. Jag tycker dessutom att det är fantastiskt att människor går ihop och nattvandrar för att göra staden säkrare. Jag hoppas att det hjälper polisen med tips så att de skyldiga kan tas in.

Vecka två har gått och vecka tre är på god väg att gå av denna kurs. Jag har gjort två intervjuer och varit på en feedback, imorgon bitti kommer nästa. Jag blev smällförkyld i fredags kväll med hängde ändå ute på skoter och grillade hamburgare i helgen, jag blev väl varken bättre eller sämre av det förstås. Och Fredrik hängde på min trend och blev smällförkyld inatt. Den här förkylningen slår bara till utan förvaring och det finns lixom inget att göra åt det. Imorse var jag hos syrran och åt frukost, asmysigt. På väg hem satte jag Mazdan i djupsnön på uppfarten som kom inatt så när Fredrik kom hem fick jag äran att köra lite traktor. Tyvärr är det inte så många minus så det är skapligt blött och svårt att få ut snön i slungan.

Godnatt.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards