Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Något håller på att hända...

Av Linnea - 25 mars 2016 07:29

Min telefon är på lagning/utbytning och jag får låna fredriks iphone så länge, det som håller på att hända är att jag håller på att sluta vara galen på den för att jag inte förstår den och börjar vänja mig med den. Alltså.. det är nästan så att jag gillar den. Köpte ett skal till den på dollar igår med en uggla på, skitsnyggt så nu gillar jag den ju ännu mer. (känns som att jag är 14 igen...). Lite spännande är det ju också eftersom jag inte har ett enda nummer kvar så jag måste vänta på att alla kontaktar mig, måste och måste.. men ändå. En annan sak som håller på att hända är att adde är vaken samtidigt som jag och kan inte somna om så vi ligger och skickar snap till varandra, gött att inte vara "ensam" när man vaknar tidigt. Det tyckte inte han. 


I onsdags skrev vi tenta och jag har en sjuuuuk tur om det faktiskt blir näst sista tentan innan sommaren, har en seriös känsla av att det inte kommer nå hela vägen, så där så jag inte ens vågar hoppas på att det går bra på insidan av mig själv. Tyvärr. Men att tänka på det hjälper ju inte ett skit. Jag kanske tar med mig en bok ner till sthlm och omtenta-pluggar lite där. Kanske. Insåg också att vi har sex olika böcker i juridiken. Jag har typ fixat en, hej panik. Men om jag har tur så har emma alla dom så jag kan använda hennes som vanligt. 


Nu är det påsk och idag är det påsklunch hos päronen som gäller. Imorgon blir det pimpeltävling med fula hattar och alkohol, inte så jävla stabilt kanske, men rojroj ska få följa så speciellt mycket alkohol blir det ju icke. Småttingar går först lixom ;) Jag sa till fredrik att jag funderade på att ta med mig Teo dit, det var innan han påminde mig om att det inte var en nykter tillställning, min idé kändes plötsligt inte lika genial längre. 


Igår fick vi alla ännu ett bevis på hur fantastisk min mor är när vi åkte till stan skittidigt för att gå till frisören och sätta sprätt på en hel årslön (som en årslön var på kanske 20-talet iaf). Både jag och syrran blev skitsnygga i håret och nu är det väl bara att försöka hålla efter så att man fortsätter vara det. Försöka duger. speciellt när man får order om att man inte får tvätta håret hemma, det kan ju vara lite tråkigt att underhålla när man just har fått tillbaka vattnet och är skitnöjd. 


Och jag har blivit bjuden på en konsert med Lisa Nilsson. Helt fantastiskt att få bli det och helt fantastiskt att få se en sån barndoms-musiker sjunga. 


Men herregud, nu är klockan snart åtta, måste nog gå och väcka fisen! Muahahaha.

Puss och kram! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards