Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Linnea - 12 maj 2016 15:45

Och fortfarande varmt emellanåt. Idag började med finväder, jobb i svensta och sen plugg på gräsmattan innan lunch. Därefter plugg, promenad, blåst och massa kalla moln så det blir nog regn snart. Evelina lurade ju mig att köpa massa fröer som jag planterat. Ett par av dom planterades ut för ca en vecka sen, lyckligare än jag va det ingen som var. I onsdags var det frost när jag vaknade och jag var fortfarande lyckligare än mina plantor iaf, för dom hade frusit ihjäl. Jag tänker nu icke plantera ut ngt förrän det är minst 10 grader på nätterna. Till och med jordgubbarna har flyttat in, dom som alltid bott ute. Fast det hade dom kanske inte gjort om inte Fredrik vänt upp och ner på deras hem för att kunna göra ett mer ordentligt hem åt dom och ge dom några vänner i form av pärer och morötter. Det blir nog skitmysigt om det bara blir dygnstemp på plussidan av noll. Evelina fortsätter att lura mig, fast nu gäller det att röra på fläsket, vi gick en två timmars promenad igår så idag kändes det kort att gå drygt en. Jag hoppas att jag kan hålla i den känslan och köra på! Det bästa är väl att hundarna däckar när man kommer hem.

Rättegången fresten, hon blev dömd. För bedrägeri. Och jag har rätt att i framtiden få min pengar hon är skyldig mig. Känns bra att inte vara den enda som hon blåst, i samma rättegång som min hade hon två liknande fall varav ett blev också fällande dom. Det är som sagt alltid skönt att inte vara ensam.

Bara två veckor till tenta nu. Sen sommarlov. Fint som snus, serru!


Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards