Alla inlägg den 16 maj 2016

Av Linnea - 16 maj 2016 15:06

Vårens sittning har gått av stapeln och den blev bra, jag hängde med Emma och Anna så vad annars lixom. Vi åt dock lamm till middag och det har väl aldrig varit mitt favoritkött men jag var hungrig så det gick ner!

Helgen började dock med en tur till sångbäcken samt katrinatoppen för spårning med Roja. Hon var lite ringrostig och tveksam i början men det räddade hon med att komma ihåg hur man gjorde. Mycket bra tempo och noggrannhet, jag som varit lite nervös att hon skulle vara för het. Efter den var det ilfart hem och fix sig innan sittningen som jag lämnade vid 12 för att hinna sova ett par timmar innan jag skulle mot Vemdalen och köra spårning hela söndagen. Vilket jag gjorde med en tjej som kom ihåg dagen innan och spårade som en liten kung. Jag tog av henne av spåret och ville gå åt ett annat håll då jag trodde att spåret gick där, tills jag kom på att jag förmodligen hade fel och litade på min tjej, villet jag ska göra i fortsättningen! Inget mer tvekande här inte. Vi har tyvärr inga skånkar kvar i frysen men jag hade tur och frågade på hackås anslagstavla och fick napp av en tjej som kan ge oss en rådjursskånk. Flyt! Vi måste ju ha en sån för att kunna träna inför..... Trumvirvel..... Anlagsprovet den 29onde! Som jag råkade anmäla oss till. Skitkul, jag är svintaggad och har planerat tre spår/vecka den här och nästa.

Idag är det sol man ganska kallt ute så jag sitter inne och pluggar, gjorde iaf på förmiddagen, sen gick vi en promenad och jag ska väl göra två frågor till minst idag.

Mina små blomster är på G fresten, jordgubbarna är glada att vara inne och alla plantor verkar ha överlevt flytten. En av squashisarna som frös ihjäl lever än och dom nyplanterade har inte kommit upp än. Men tomatplantorna och smultronen är på god väg! Jag var ju inte så förberedd på att dom skulle bli så ohyggligt nmånga bara, haha.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards