Alla inlägg den 31 maj 2016

Av Linnea - 31 maj 2016 21:01

Sista tentan för PA år två är skriven och sommarlovet började med bröllopsfest för Biggis och Tobbe. En mycket bra kväll med tillhörande mysig morgon. Lördagen bjöd på hets, tårta och jobb. Söndagen på viltspårprov med Roja, anlagsklass som hon klarade med finfina betyg och en domare som peppade mig att fortsätta träna spår med henne. Jättekul att hittat något som vi gillar båda två. Söndag kväll märkte jag att en av vegas knölar betedde sig konstigt, inte lika kul som övriga dagen då hon verkade ha ganska ont och var lila/grön. När jag försökte klämma kom det ut illaluktande brunt gojs med svarta prickar i och hon tjöt till flera gånger så jag erkände mig besegrad och på måndag morgon var hon även lite svart på knölen och den bredde ut sig utefter huden istället för ut från huden som dom andra gör. Så jag ringde veterinär och åkte dit på eftermiddagen, hon fick lugnande och tömdes på allt äckel som fanns i knölen samt i dom andra knölarna, men dom var och är inte lika illa däran. Jag försöker tvätta genom att skölja ur knölarna och hålla rent runt om, men det är varken kul eller känns bra när hunn viker sig dubbel , gråter och försöker fly ifrån en. Febern som hon hade är dock bort tack vare inflammationsdämpande och smärtstillande mediciner. Jag är dock fundersam på att fråga veterinären om jag kan öka dosen smärtstillande.

Jobbet rullar iaf på och riktigt skönt att man kan jobba hemifrån när man har en halvklen tjej hemma. Nu behöver jag också ta smärtstillande snart så ont i huvudet som jag har, för lite sömn och varma dagar plus en gråtattack kan nog resultera i sånt.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards