Direktlänk till inlägg 3 juli 2016

Längesen

Av Linnea - 3 juli 2016 08:31

Känns det som, fast det kan vara så att det hunnit hända mycket bara. Avslutningen på rallylydnaden har varit med mycket gott resultat, roja och jag fick 93 av 100 poäng av två (iof givmilda) domare, kul och trots att hon slitit av sig en klo. Därefter åkte jag, syrran och barnen ner till Tessi och bodde där i tre dagar, tre dagar fulla med lek och äventyr. Fredrik jobbade så Vega bodde hos päronen och roja hängde med på jobb. När vi kom hem från Borlänge var det dags för midsommar som firades med jolle och hundarna och på gatan i hackås innan lördagen kom och jag och Fisen flyttade vårt pick och pack och drog ut på näset för att ha en midsommardag med fiske och god mat med jolle och Ludde. Fint väder och nu har vi båda känslan av att det är där vi ska bo. Vega fick flytta med ut på näset under söndagen då jolle och hans vovvar åkt hem. Veckan därpå var min sista arbetsvecka innan semester men jag hann ändå med att måla lite fönster hos päronen så dom kan få fina bilder till huset och försäljning. Vegas sår har fått upp igen, jag trodde att det var läkt men det har tyvärr blivit hål igen. Jag sa ju att vi ger upp om det inte läker, nu är jag inte så säker på att jag vill ge upp. Hon är fortfarande piggaste gamla damen jag träffat. Men vi får se om det läker igen, vi tvättar och står i så jag hoppas.

Den här helgen är jag och roja i klövsjö på fortsättning på spårkursen så nu lär vi oss om vinklar och återgångar. Mycket spännande och lite klurigt för roja. Igår regnade det tamefan hela tiden vi var ute, villet man faktiskt blev less på till slut, men jag sov hos Kajsa inatt och har haft kläderna i basun så dom är torra och solen skiner även om det finns lite moln ivägen. Men det blir nog inget hällregn idag iaf. Nu på morgonen ska vi gå spår som vi la igår em för att som ska ha legat minst åtta timmar. Det går nog bra! Jag tror dock att roja är på väg in i en löpperiod då en av hanhundarna älskade henne igår på kursen och Kajsas hane var jättetaggad och roja var jäääääätttteeeeearg på honom, så hon löper ju inte på riktigt än och jag kan inte se några andra tecken på att hon är i förlöp heller. Svårt med en "ny" hund att läsa, Vega känner man ju så väl. Nä, nu må jag byta om!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards