Alla inlägg under november 2016

Av Linnea - 24 november 2016 21:29

Praktiken flöt på smidigt och den lärde mig otroligt mycket, att bo i Sthlm lärde mig också mycket. Typ att jag trivs bäst här, i skogen, med hundarna och Fredrik. Skön insikt ändå!

Vega blir sämre med knölar hit och dit, men hon är fortfarande pigg och glad och lever livet. Men rojroj mår fint och dom har fått varsitt nytt halsband som blinkar och lyser så nu kan dom vara ute och synas och jag kan gå promenader med två lysmaskar.

Jag läser just nu företagsekonomi, villet var ganska roligt till en början tills jag inser att utvecklingen och förväntan på att man ska lära sig saker går typ 300 gånger fortare än vad som är möjligt för min hjärna som helst vill läsa allt två gånger innan jag kommer ihåg det. Men jag pluggar med Anna och Fredrik som gnuggar sina geniknölar ganska mycket och ofta lär dom mig jättemycket och ibland hänger jag inte alls med. Idag har jag ett litet breakdown och går tillbaka till början av kursen för att se vad jag missade att lära mig. Bara att kämpa ännu hårdare och lyckas lära mig saker innan tentan.

Just nu tittar jag på en film och en galen fluga hoppar runt på tvn, jag överväger att vänta tills Fredrik kommer hem och be honom ta bort den, men jag vet ju inte när han gör det så jag kanske måste ta hand om den själv. Tufft liv. Hm.

Imorgon ska vi ha skickat in ansökan till c-uppsats. Jag tror att det kommer bli psykologi trots att jag bestämde redan för ett år sen att jag ville skriva i sociologi. Men det blir nog bra ändå.

Haha ser ni hur bred trappan är på bilden? Den känns lite som en sån där, du hade ett jobb... ( men jag tror att det kanske är en "snygg detalj")
Godnatt

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards