Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Linnea - 13 februari 2017 09:32

Skolan flyter på med projekteskissinlämningar två gånger i veckan, på fredag ska dock slutversionen in. Vore gött att bli godkänd på den också. Jag hoppas det, det känns som att jag är på rätt väg med den. Den här veckan känns ganska skön, det är bara slutinlämningen på fredag så jag kanske får sådär sjuka som man får när man inte sett en annan människa på länge. Speciellt eftersom jag är förkyld och inte säker på om nån vågar träffa mig.

För lite drygt en vecka sen hittade Fredrik en bil på blocket som han ville ha men var osäker på, det var lite med priset och lite med platsen som gjorde att han tvekade, meeen han kunde inte sluta prata om den så jag löste det som jag brukar (genom att säga åt honom att ringa på den eftersom ett samtal med ägaren visar att det redan finns en köpare eller något annat som gör att han kan släppa just den bilen) så var dock inte fallet. Ägaren visade sig vara trevlig och utan andra seriösa intressenter. Detta resulterade i att vi diskuterade våra alternativ, bil till Gällivare och varsin bil hem, eller skruttVolvo upp och ge den till säljaren för att åka samma bil hem. Eller, SJ... Det blev SJ. För att sedan, två dagar innan avfärd få veta att bilen inte längre fungerar. Surt att ha lagt drygt 2000 på tågbiljett, men sånt är livet. Tills dagen innan avfärd då bilen visade sig bara blivit lite kylig så den fungerade igen. Så på fredagkväll satt vi på tåget mot Sundsvall för att sen åka vidare mot Gällivare. Vi satt dock i Sundsvall i fem timmar (istället för 45 min som var planerat), lite less och mycket trötta kom vi på tåget och liggvagnen halv fyra på lördag morgon, kom då fram till Gällivare halv två istället för halv nio och kom således iväg från Gällivare mycket senare än vi tänkt, men hem i säkerhet kom vi, nöjda och glada. Den super väl mer än andra men på något sätt känns det som att den aldrig bör ha bott någon annanstans än just hos oss.

Puss puss

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards