Alla inlägg den 26 april 2017

Av Linnea - 26 april 2017 16:26

Har jag sagt att roja fick en konstig svullnad och blåsor på vulvan i typ januari? Det fick hon iaf och vi åkte till veterinären för att få hjälp, dom misstänkte livmoderinflammation men kunde inte vara säkra. Hennes blodvärden visade på avvikelser men dom visste inte vad det var så jag fick med mig kortison men jag lät roja vara då det inte kändes som något hon inte kunde sköta själv. Efter ett par dagar var den bra igen. En blåsa har nu dykt upp igen och jag använde Google till hjälp. Tydligen kan hundar ha herpes, hundherpes. Smittar genom slemhinnor och vid direktkontakt med en en infekterad vulva. Det verkar vara mycket vanligare än jag trodde eftersom jag aldrig hört talas om det och veterinären stod som ett frågetecken. Men det visar sig tydligen i blodprov eftersom antikropparna är fler, precis som Rojas blodprov visade då i januari. Men en positiv grej är att hundar inte kan smitta människor och människor kan inte smitta hundar. Katter kan tydligen också ha herpes, men det smittar inte heller mellan olika raser.

Uppsatsen är i full gång och badrummet är helt klart så när som på en dörr som vi beställt som inte passade.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards