Alla inlägg den 24 februari 2018

Av Linnea - 24 februari 2018 16:18

I veckan kom BMW-n tillbaka efter ett par dagar hon Joel och Magnus i stan. Hel, fin och ren, mer än man kan säga när den åkte dit - med en spricka i ventilkåpan, tydligen ganska ovanligt. Förstås. Men nu har den en sproilans kåpa och ny olja i växellådan. Magnus kom hem glad i hågen och berättade att jag hade toppat intäkterna för dom denna vecka - en stund, sen kom en passatägare och glänste över mig. Stackars jävel.

I måndags fick vi träffa vår blivande familjemedlem Nima. Helt fantastisk även om hon bara var fyra dagar gammal.

Ikväll kommer det nog ha snöat i ett dygn - igen. Suck. Det är härligt när snön ligger, men inte när den är på väg ner!

Av Linnea - 24 februari 2018 16:07

Förra helgen hade jag utsläpp på ridskolan, mockade åt ridskolehästar och donade på, sen åkte vi till stan och firade Camillisen som fyllt 26 genom att äta god mat på republiken och ta en öl på bishops, jag körde så jag slapp ölen. Men det var längesen som jag skrattade så mycket som den kvällen.

Whoops har haft en vecka där han snorat jättemycket så han har stått helt förutom en kort promenad i torsdags. Vi skulle även ha tränat imorgon men jag hoppar det så att han får bli helt bra och sen ta ett par turer till skogs innan vi tränar igen.

Denna helgen är än så länge vanligt lugn, Fredrik är med jolle och mekar skoter, jag och roja åkte till stallet en sväng, sen köpte jag två pärmar och har sorterat lite papper. Gjorde även en mapp till Nima av Vegas gamla mapp och sparade hennes reg.bevis och så i en annan pärm.

Älgen och rådjuret som kom till oss efter sin död förra helgen börjar försvinna därute , av massa fåglar, antagligen lite andra djur och av roja förstås.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards