Alla inlägg under mars 2018

Av Linnea - 24 mars 2018 08:33

I torsdags lyfte vi ur motorn på vår fantastiska bil, igår började vi plocka isär den.

Whoops får vila ett tag till så vi vet att han är frisk på riktigt innan vi kör igång igen. Hö är snordyrt denna vinter men jag anser att jag har haft tur som kunnat köpa klöverhö till syrrans får och får ta skitfint långstrå-hö av dom ??

Av Linnea - 20 mars 2018 21:34

Hästen blev medicinerad i 10 dagar med hippotrim eftersom han inte var bra efter fem dagar så fick han en kur till. Nu verkar han vara fri från snoret så nu ska jag sätta igång honom igen. Har även pratat med Malin om att hon säger upp honom från ridskolan, så snart är han bara min. - apropå ekonomiskt oberoende...

Roja och Hemi började löpa typ samma dag, Hemi betedde sig typ som att hon fått nerver i kläm och låg på golvet och ålade runt. Jag har aldrig sett en katt bete sig så, men efter lite diskussioner och Google så kom vi fram till att katten kåt-rullar. Helt rimligt. Hennes period gick dock över på knappt en vecka och nu har roja gått in i höglöp. Som tur är får man vara löptik och ändå vara med på nosework så i söndags var vi iväg på första delen av nybörjarkurs i nosework - starten på vår resa till att bli ID-hundekipage.
Samtidigt som allt annat rullar på så växer Nima (eller Ajja?) så det knakar, helt fantastiska små varelser och man ser med skräckblandad förtjusning fram emot valpperioden och allt som det innebär.

Vi har skottat av taken på alla våra hus denna vinter. Från ett håll hör man att det inte varit såhär mycket snö sen 80-talet men på andra håll får jag höra att det inte varit såhär mycket snö sedan 60-talet. Sjukt och jag hoppas verkligen att vår dränering i källaren fungerar i vår! som enligt vissa kan bli ovanligt sen.

I sommar går mitt vikariat ut så jag har idag suttit och gått igenom min cv och personliga brev så nu är jag redo att söka lite jobb ?



Av Linnea - 7 mars 2018 19:42

BMW-n som kom hem en fredag bestämde sig för att, på måndagen, inte starta. Det var ca -27 ute och motorvärmaren hade bara stått på nån timme så inge konstigt med det. Men bilen startade inte trots att motorvärmaren och batteriladdaren var på hela dagen. På kvällen tänkte Magnus och Fredrik att det kanske var elementet till motorvärmaren som var trasig - så efter ett par dagar fick Magnus hem en sådan och bytte den i fredags. Alla skulle behöva ha en Magnus. Så nu har dom bytt batteri, vindrutetorkarmotor, ventilkåpa, växellådsfilter och olja samt element till motorvärmaren. Allt som allt på drygt 20.000 Man är ju som ganska nöjd då och trycker att DET RÄCKER NU! Meeeen så åker man till Hoverberg och köper gomjölk, sen till veterinären och vaccinerar djuren så en av glasflaskorna går sönder på golvet i baksätet SÅ MAN HAR FULLA MATTAN I BILEN MED MJÖLK så Magnus hotar med rekord för att få bort allt. vafan!?

oooch jag skrev ju förut att Whoops har varit snorig, han har ju hostat sen i höstas och nu sen i jul har han snorat mer eller mindre hela tiden, men senaste tiden har det blivit Mycket snor. Har pratat med Malin och Lisa om när veterinär och så. Nu är det dags. Såå nu har styrelsen fått upp ögonen för sjuka hästar och stängt stallet för alla utomstående hästar.. såå imorgon kommer veterinären och tar prover på ponnyn så får väl se vart det landar. Tur man är ekonomiskt oberoende! Eller var!? Så var man inte det...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards