Alla inlägg den 11 maj 2018

Av Linnea - 11 maj 2018 07:57

Katten slet av sig tratten typ hela tiden så hon behövde till slut inte ha den på. Såret har läkt jättefint och hon har lyckats smita ut två gånger, men så snart hon är färdigläkt ska hon få gå ut. Jag och Roja är med i Annikas tävlingsgrupp i Nose work vilket är jättekul, igår var vi på bteas område bakom däckab och sökte på olika saker. Innan och efter träningen jobbade jag med golv på åsarna förskola. Jag hoppas verkligen att det blir bra denna gång, annars ger jag upp där. Vädret har gått från att vara minusgrader och typ 1,5 meter snö till 23 grader och sol i går och onsdags, på typ en månad (?), helt sjukt att all denna snön torkat upp från maken så fort, idag ska det dock regna brutalmycket så vi får se hur det ser ut efter det.

Jag har ännu inte hittat något nytt jobb, men jag känner mig ganska lugn i det och tror att jag kommer hitta något till hösten , jag vill ju ändå inte ha något som tar mig från det jobb jag har.

De två kycklingarna verkar må bra och de växer bra, de ägg som hönan ligger på ute har inte blivit kycklingar än, men vi hoppas förstås på att dom är befruktade, många och mår bra. Vi har dock bestämt oss för att alla med snea tår ska få sätta livet till i höst eftersom det verkar gå i avel och det försvårar för dom att sitta på pinnarna. Vi har även en drös ägg i kläckmaskinen som vi hoppas på. Det kan bli spännande eftersom en del är våra egna, sex st är ekologiska Pelle&lisa och sex st är frigående inomhus från pelle&lisa, haha. Hoppas dom är befrultade så att vi får riktiga äggläggare sen. Fredrik har dock börjat fundera på att byta ras, till orpington som vi ville ha från början, dom är dock svåra att få tag i , eller, man måste åka längre än till kövra för att få tag i dom. Så det är ju bra att vi testade att ha höns först för att se om det är något vi gillar innan vi åker långt för ägg.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards