Alla inlägg under juni 2018

Av Linnea - 16 juni 2018 20:12

Så fel det kan bli, vi fick tack och lov köpa 40 stolp av Göran igår och tillsammans med hundstaketets stolpar klarar vi oss med två som marginal. Frågan är stor om vi kommer klara hela vägen runt med tråd, men det visar sig nog imorgon, när vi gör klart. Men först ska jag och roja vara med på en uppvinsnings/träningstävling i Nose work i Lit tillsammans med tävlingsgruppen.

På måndag måste nästan hagen va klar för på tisdag vill jag ta hem Whoops så han hinner bo in sig innan Nicke kommer.

Tara och Oliver har åkt hem , haha oliver såg ut som en pudel när jag rakat klart honom . Tara blev också lite rakad, runt halsen, haha.

Det har inte regnat ordentligt sedan snön försvann, typ, så det är utfärdat varning för bränder i nästan hela Sverige. Ganska sjukt, en massa snö i vintras, sjuka vårfloder och sen torka... vi som inte trodde det skulle va torrt innan midsommar.
På fredag är det midsommar!

Av Linnea - 15 juni 2018 10:18

Tara och Oliver bor här ett par dagar nu, oliver får behandling för sina hotspots och blir rakad, han flåsar varken inne eller ute just nu, och då har jag bar rakat halva hunden eftersom rakapparaten gav upp. Tur jag har som har en Kajsa på väg till stan som kan låna ut sin apparat ett par timmar !

Jag har fått 12 stolpar av Joel och ska köpa 15-20 st av Göran ikväll till hagen som ska byggas imorgon, så det kan finnas en chans att vi slipper köpa massa stolp på granngården. Yaay!

Av Linnea - 13 juni 2018 07:44

Whoops kommer flytta hem hit till en skogshage på vår egen marknunder nästa vecka, detsamma gör en annan nordis - Nicke som Kajsa har men inte vill ha kvar, vi får se hur det går. Jag har röjt runt vår mark så att vi kan sätta upp staket och så ska vi flytta hundstaketet så blir det större hage för hästarna.
Dock blev jag grisförkyld igår och det har tydligen inte gått över idag så det blir spännande att bygga hage såhär, när man blir andfådd av att äta frukost, haha.

Lars-Åke är iaf klar med infiltration, ta bort muren och anlägga parkering här hemma, nu behöver vi bara så lite gräs och få en massa regn så blir det skitfint här! Nu ska det bara byggas hage, altan, hundgård, målas hus och byggas vindskydd så kan vi chilla sen. Puh ?

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards