Alla inlägg den 6 juli 2018

Av Linnea - 6 juli 2018 08:11

På träningstävlingen gick det ganska bra, jag var dock lite för snabb och sa markera för att Roja markerade trots att det inte var rätt. Hon har aldrig varit så tydlig fast det har varit fel någon gång. Så jag lärde mig att - om det hon markerar ser ut som en möbeltass, gå då vidare och se om det finns en doft att markera innan man är klar.

Hästarna har kommit hem, Whoops var som en filbunke när han kom hit och bara åt, när Nicke kom dagen efter blev det först följa John, därefter klia varandra och sen fight med inslag av skrik. Nu är det Nicke som är kungen i djungeln och Whoops fogar sig som undersåte. De sköter sig annars exemplariskt förutom en dag när jag kom hem från jobbet och de inte var hemma.. då var de i buan och gäståt en massa gräs ?

Jag och Roja var på första delen av ID-hundsutbildningen i helgen. Mycket spännande oc äh lärorikt. Nu ska det läggas upp en plan så att man kommer ihåg att träna på allt vi lärde oss i olika steg så att vi kan klara licensprovet i september och bli ett erkänt ekipage.

Jag ska nu jobba en vecka till innan Fredrik har semester och jag ska försöka ha det ons-fred de veckorna. Därefter är detta vikariat slut och jag hoppas och tror att jag kommer hitta något annat till hösten.

Igår fick vi veta att bilens registreringspapper har anlänt till Sverige, så, som Fredrik sa - nu känner man ju för att våldsmeka! Vi som accepterat att vi inte skulle kunna åka ngt denna sommar, har fått upp hoppet! Men först ska vi måla hus och städa hönsgården. Jag tror att vi fått in hönskvalster men att jag hittat en supermedel som kommer ta död på dom. Hoppas, hoppas!!

Det är fortfarande mycket torrt och regnar bara enstaka dagar med typ två veckors mellanrum. Gräsmattan börjar bli brun, vi som alltid annars har en blöt gräsmatta. Vattnet i brunnen är inte så högt som det behöver vara så Fredrik har grävt ur den och fyllt på med singel och vatten. Det har än så länge gett och grumligt vatten, men det blir bättre! Det värsta i denna kråksång är ju att det blir för lite mat till landets alla djur, gräset växer inte som det ska, så beten till djuren är klena och rundbalarna blir färre än vad man fått ut av samma mängd lågskor förut. Många bönder skickar sina djur på nödslakt så idag är det viktigare än någonsin att köpa svenskt kött så att man inte dödar djur i onödan. Gräsbränder härjar och skogsmaskinförare och grävmaskinister bör ha eldvakter samt det är eldningsförbud i nästan hela Sverige.

Infiltrationen är iaf helt klar och betald, skönt. Och våra kycklingar växer så det knakar, två födda i april varav en är tupp, sex st födda i maj och tolv st födda i juni. Vi tror dock att vi måste ta ner en av tupparna, snyggörjan blir det, för att hönorna blir lite väl slitna av att ha två tuppar, dessutom är han ju rätt stygg mot oss och jagar oss ibland, ett beteende som scarlet har tagit efter. Vi har även sålt sex st "avelsägg" till Tord och Lena, jag hoppas dom får hög kläckningsprocent!

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards