Alla inlägg den 18 september 2018

Av Linnea - 18 september 2018 22:02

Vi hat ju fått kvalster i hönshuset så i helgen rev vi ut all inredning och eldade upp det. Sen skurade vi väggar och golv innan det fick torka upp, Hönsen fick sen provisoriska sittpinnar och jag har börjat måla hela insidan vit nu. Har även köpt nytt material att göra sittpinnar av som inte har några som helst skarvar i sig. Jag ska sätta dom på hållare i stål så att även dom är ogästvänliga för kvalsteräcklen. Rederna som hönorna ska få är plastbaljor som jags kan lägga på sidan, det kommer också bli ogästvänligt för äcklen och det är lättare att ta ut och spola av dom varvat med behandling med kiselgur. Jag hoppas verkligen att dom, om inte förintas så iad blir brutalt mycket färre. Trots att vi skurat så kommer det fram en drös ur håligheter i väggarna när man målar, det fina är ju då att dom kvävs och så ligger det en massa lik under färgen på väggarna så det blir prickigt och fint.

Imorgon ska jag och Ellen åka och hälsa på Igor, Fredrik är inte så förtjust i idéen på att ha tre hundar och jag fick en klump i halsen och ville gråta när han sa det. Jag får väl se hur det går imorgon, kanske är han inget för mig, den lille spanieln.

Jag var på intervju igår och gjorde ett personliga egenskaper - test idag och så ska dom höra av sig om resultatet. Spännande och lite läskigt, tänk om det visar något helt annat än hur jag uppfattar mig.

Jag har nu lagt ut Whoops till försäljning och Nicke kommer förmodligen flytta till Östersund. Lite sorg i hjärtat men jag tycker verkligen att han ska få träna med någon som ger honom all sin tid.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards