Alla inlägg den 26 september 2018

Av Linnea - 26 september 2018 07:31

Jag har nu testat sonyn i ett par veckor och jag blir helt galen på den. Telefonen är ny och den stänger av sig mellan 1-8 gånger per dag, när man gör olika saker med den. Fruktansvärt frustrerande så igår höll den på att åka in i väggen men jag lyckades hejda mig och bytte tillbaka till den gamla iPhonen istället! Bättre med kasst batteri än en kass telefon.

En pump på Fredriks nya cheva har hunnit gå så han ska laga den ikväll. Haha. Lite kul är det.

Han har accepterat min dröm om en spaniel och har istället börjat fokusera på viltspår med Roja. Dom gick sitt första spår i söndags, på ca 700 m och om jag hade varit tyst hade det gått klockrent. Haha. Minnet är bra men kort så lita alltid på hunden! Så igår tränade jag och Roja frysmarkeringar på blod, ska försöka föra ut den markeringen i spåret sen.
Ja, jag och Ellen träffade ju Igor med familj, jag fick inget starkt ha-begär, men det känns ganska bra att jag inte fick det, då kommer det nog gå lättare om han inte blir min. Men vi ska iaf börja med att han får bo här ca 1 månad och vi alla får känna oss för hur det går och därefter blir det ev köp.

I måndags var Susan och Annika här och vi tränade lite Nose work, Roja är så bra och Annika provade lura oss till att tävla igen. Det kanske hon lyckas med :o

Jag har varit i Sundsvall och kikat på missing peoples tester i att bli sökekipage för dom. Jag känner att man behöver få in möjligheten att söka med smeller för att det ska kännas intressant på riktigt. Intressant känns det! Men.. mer möjligt att faktiskt hitta rätt person om man får ha smeller.

Kvalstren i hönshuset finns tyvärr kvar men i mindre mängd, jag behandlar med kvalster-x och giselgur för att dom små äcklen ska bli ännu färre och det verkar som att det funkar. Jag ska dammsuga bort en drös döda idag tänkte jag. Jag ska även söka jobb, borsta oliver som blev duschad igår, gå till hästarna, tvätta, jaga bort rovfåglar och träna hundar innan jag åker till stan för att äta middag och gå på föreläsning med syrran. Prima!

Det blev inget med jobbet på Samhall men regionen är fortsatt intresserade av mg iaf, jag håller tummarna!

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards