Alla inlägg under augusti 2019

Av Linnea - 30 augusti 2019 20:50

Starterna i Hammarstrand gav Roja två st andraplaceringar med 90-poängsrundor och Irja en första och en tredjeplacering med 80 och 90- poängsrundor. En vecka senare startade vi i Strömsund (dit jag åkte även på torsdagen för att tatuera mig) och där fick Roja en första och en andraplacering med 90-poängsrundor och Irja en förstaplacering med 90-poängsrunda, samt en disk pga att jag blev stressad och inte hann rasta henne ordentligt så hon kissade på plan och var väldigt ofokuserad så jag valde att belöna med leksak när hon faktiskt hade fokus. Vi har två starter kvar för båda hundarna, i Östersund, men vi vet inte om det kommer gå, jag åker till Umeå på onsdag för ablation mot förmaksflimmer. Enligt vissa är man pigg därefter och enligt andra vill man ta det lugnt så vi får se hur det går, Irja har även börjar löpa nu så det kan ju vara så att det blir tjolahopp ändå , haha.
Snart börjar älgjakten, både Fredrik och Aija är laddade.

Av Linnea - 17 augusti 2019 07:16

Det har hänt en del sen sist. Sängen är betald och levererad. Superskön!
BMW-n är kittad med mörka rutor och jeppegrindar. Roja har startat rally och lydnad men har en godkänd runda kvar för att bli uppflyttad till nästa klass. Nu har vi 6 starter planerade inom en månad så nu vore det väl sjutton om det inte ska gå. Jag har dock inte så bråttom upp i nästa klass utan vill gärna ligga på 90-100 poäng innan vi går vidare. Irja gjorde två starter, 10 måndag-fredag gammal och drog hem 80 poäng och en sjundeplacering i båda. Helt otroligt. Hon har också sex starter planerade, vi åker till Hammarstrand imorgon.
Farmor trillade hemma i våras och vi alla trodde att det var slutet för henne, men icke, hon bor hemma och klarar mycket själv igen :) mamma trillade också, fast ute och tappade närminnet men det kom tillbaka efter någon dag , tack och lov!
Jobbet trivs jag fortfarande på, vi flyttar från österäng till väghyveln nu i höst och jag och Fredrik tittar på om det kan finnas hus i Östersund som vi skulle kunna trivas och ha råd med. Det blir mycket tid i bilen när man pendlar och svårt att ha tjejerna hemma hel dagarna och även att ha dom i bilen när vintern kommer. Vi köpte näset av päronen i somras , har tagit dit en våningssäng så vi bodde där en dryg vecka på semestern och snart är det älgjakt så Fredrik flyttar nog ut dit igen. Jag målade om i inre hallen i somras , det blev vitt och snyggt. Jag har även kittat två fönster, Göran har byggt stomme till altan och vi har lagt trall så nu är det bara staket och grind som saknas. Vi åkte till Lidköping med gammelbilen , Jesper och tova för big powermeet , skithäftigt! Jag gick upp i vikt i våras - från helt okej 72 kg till 78 och jag kände mig som en jätteklump. Under senvåren och sommaren har vi rört på oss mer och har kommit ner till 73,5 iaf, känns mycket bättre att ha sin gamla kropp tillbaka och få plats i sina kläder... Aija har inte varit halt sen i vintras så vi har kunnat träna med henne hela sommaren, hon äter nu sitt högenergifoder igen för att preppa henne för jakten. Irjas tassar är otroligt torra så dom spricker. Hon äter nutrolin samt blir smörjd med kokosfett , jag tycker att det verkar funka iaf. Roja har också gått ner lite i vikt och är smärt och fin istället för labradortjockis. Katten mår bra och har också gått ner i vikt sen sommaren kom igång igen. Idag tänkte jag springa, träna rally så att allt sitter i morgon samt åka till Britta för att hälsa på deras lille valpis.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards