Alla inlägg den 8 september 2019

Av Linnea - 8 september 2019 15:43

Att genomgå en lungvensablation var för mig allt annat än roligt. Jag trodde att isättande av kateter skulle vara det jobbiga eftersom man skulle sova under ingreppet. Jag vaknade. Det gjorde fruktansvärt ont i bröstet och huvudet, jag hade frossa, kramper och domningar i arm och ben. Efteråt fick man inte röra sig på fyra timmar. Någon borrade utanför fönstret och grannen pratade på sin dotter samtidigt som min huvudvärk inte ville släppa och jag kunde inte sova vilket är det enda man vill när man är trött och vet att man inte får kliva upp. Två alvedon hjälpte föga. En morfin gav mig illamående och kräkningar som gjorde att ena såret i jumsken gick upp. Men med hörlurar och lite lugnande i kroppen kunde jag till slut sova en halvtimme i taget, och äta två smörgåsar. Jag var dock så klen att jag inte fick eller orkade mig upp ur sängen förrän vid kl.18 och jag skulle fått kliva upp vid 15. Men vid 19 kunde jag vara uppe och vandra i korridoren och äta lite middag. Därefter var jag upp någon gång vid kl.23, ont i kroppen av att ligga så mycket i en ganska så hård säng. Jag hade redan då en vilopuls på 120 och inte 60 som jag är van. Idag har jag känt att den blivit lugnare emellanåt men den är inte riktigt som den ska ändå. Jag får ta bisoprolol om jag känner att jag behöver. Har tänkt jobba imorgon. Prova följa med Fredrik på korta rundan som inte brukar ta mer än en halvtimme, jag smög runt den på dryga timmen. Tror inte att jag jobbar imorgon. Inte heldag iaf. Och det blir nog klänning isf så jag slipper ha tryck på såren...
Men det blev varken apportträning eller rallytävling i helgen tyvärr. Jag och tjejerna har dock börjat träna bakdelskontroll på pall när man ändå inte får röra sig så mycket. Irja har verkligen fattat grejen redan. Jag funderar även på att klicka in henne för att underlätta för sig själv i framtiden när det inte är så lätt att ge godis i precis rätt ögonblick jämt.
Great lake run har varit och vi åkte med Johannes och Evelina. Det var skoj! Och det är en skum sjukdom som härjar i Norge där hundarna tros få två olika bakterier varav den ena ger ifrån sig ett gift. Dom får blodiga diarrér och kräks, sen är det inte alla som överlever. Känns lite läskigt.

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards