Alla inlägg under maj 2020

Av Linnea - 9 maj 2020 16:57

Idag är Fredrik på skjut-träning så jag har hemmet för mig själv både idag och imorgon. Jag började med att dammsuga och torka golvet i hela huset ordentligt, sen gick jag ut och krattade löv och mös i solen med roja. Därefter åt jag lunch och tog sen en långsväng med aija och Zelda på trehjulingen. Sen blev det lydnad och rallyträning med Irja innan jag började ta ner staketet som varit borta vid verkstan. Det håller ändå inte rymmar-hundarna inne och mina hundar, som det håller inne, brukar inte vilja rymma.. men styggt var det. Nu är det finare där borta! Tills nästa helg då vi eventuellt får hem ett annat staket. Nu sitter jag i soffan, nyfikad och väntar på att Fredrik ska komma hem.

Av Linnea - 4 maj 2020 09:34

Nu är elen i sovrummet klart och vi har fått upp lampor. Kabel och lampor ska upp i garderoben och en del kablar är kvar att dra i jaktrummet samt sätta upp en lampa där och i hallen. Men det går framåt iaf, känns jättebra och det blev fint med nya lampor. Vi har även mockat gräsmattan, krattat löv, varit på bäversafari, rensat avloppet i handfatet i badrummet den senaste veckan. Gött!

Det har kommit ut en del onlinetävlingar nu så jag anmälde både Irja och Roja till Rallytävling i mitten på maj, så nu blir det till att träna rally även för Irja, hon har ju inte tränat så mycket fortsättningsklass än.

Jag har mått hit och dit senaste månaden, med hosta, huvudvärk, halsont, snuva om varannat vilket gjort att jag jobbat hemma mer än jag skulle gjort annars. Idag vaknade jag med ännu mer ont i halsen än tidigare så idag blev jag rätt nedstämd och rädd gällande vad Corona verkar göra med vissa, det finns friska unga personer som avlider och äldre som överlever. Omöjligt att veta hur det slår till just för mig och mina nära.

Jag planterade frön av sallad och blommor ute igår och hoppas att dom klarar sig bra. Inatt var det två minus så jag hoppas att dom överlever ändå.

Jag har planerat och lagt ut två kurser nu, som sträcker sig mitten av maj-juni, en i svensta och en i hackås. Det finns idag en plats kvar på Hackås-kursen. Kul att dom blev fulla snabbt!

Vi har deklarerat och både jag och Fredrik får tillbaka på skatten. Woho!

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards