Alla inlägg under juni 2020

Av Linnea - 26 juni 2020 21:45

Jag tog tillfället att vara ledig i finvädret och lugnt på jobbet. Jag åkte upp till ottsjö för att ta en av årets hundtoppar. Helt fantastiskt vackert och skitvarmt, ca 25 i skuggan och gassande sol. Vi pausade och drack mycket och hittade en skvätt snö där vi satt länge i skuggan.
När jag kom hem åt jag middag och åkte sen till salsån med jämtarna så dom har nu simmat lite båda två, dom var inte helt bekväma i det men det bra väl.
Nu sitter jag på näset.

Agilitykursen har bara en träff kvar, men det går verkligen framåt och är jättekul!

Jag har planerat tematräffar och dom flesta platser är tagna redan efter tre dagar. Gött.

Av Linnea - 15 juni 2020 22:29

Den där salladen som jag planterade dog, alla utom två och dom som blev smala och klena och vek sig när jag vattnade dom ? men nu har jag planterat nya frön och nu är det ju inte minus på nätterna så dom borde överleva.

Biggis har varit här för ett par veckor sen och jag fick en växt med minigurka av henne, jag ställde ut den igår och nu är den borta. Jag misstänker Zelda.

Vi har fantastiskt väder, runt 20-25 grader om dagarna , och lite moln ibland. Det ser även ut snart hålla i sig över midsommar. Sjukt! Det är ju alltid typ regn och 5 grader på midsommar annars.

Båda kurserna är nu slut och jag blickar framåt för att planera in temakvällar och ev en helgkurs.
Irja och jag har börjat gå en agilitykurs, vilket är otroligt roligt och det blir mycket fart. Vi behöver åka upp till Helene och hämta hindren som vi fått av henne ?

Jag har fått ett tält och en ryggsäck av Fredrik, istället för resan, i 30 årspresent. Jag testade att sätta upp det i helgen. Gick rätt fort ändå och det är stort! Ett fyrmannatält så att vi får plats med alla våra hundar ?
Nu planerar vi en tur uppåt mot Sveriges fjäll efter björnpaken på semestern.

Kissan har fyllt tre år och samma dag som hon gjorde det så kom hon inte hem. Inte dagen efter heller, och inte nästa. Fem dagar utan kissan och jag trodde verkligen att något hade hänt henne, för på samma promenad som kissan var med på men inte kom hem ifrån, så blev Roja rädd och började klättra på mig. Sen har hon varit superfjantig och gnällig och vill ha uppmärksamhet samtidigt som hon typ inte vill gå ut. Kanske är det löp på gång.

Rallylydnadstävlingen gick helt okej, inget ett kvalificerat resultat för Roja, men en andraplats ändå. Kvalificerat resultat och en andraplats för Irja också ?

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards