Direktlänk till inlägg 15 juni 2020

Ojdå

Av Linnea - 15 juni 2020 22:29

Den där salladen som jag planterade dog, alla utom två och dom som blev smala och klena och vek sig när jag vattnade dom ? men nu har jag planterat nya frön och nu är det ju inte minus på nätterna så dom borde överleva.

Biggis har varit här för ett par veckor sen och jag fick en växt med minigurka av henne, jag ställde ut den igår och nu är den borta. Jag misstänker Zelda.

Vi har fantastiskt väder, runt 20-25 grader om dagarna , och lite moln ibland. Det ser även ut snart hålla i sig över midsommar. Sjukt! Det är ju alltid typ regn och 5 grader på midsommar annars.

Båda kurserna är nu slut och jag blickar framåt för att planera in temakvällar och ev en helgkurs.
Irja och jag har börjat gå en agilitykurs, vilket är otroligt roligt och det blir mycket fart. Vi behöver åka upp till Helene och hämta hindren som vi fått av henne ?

Jag har fått ett tält och en ryggsäck av Fredrik, istället för resan, i 30 årspresent. Jag testade att sätta upp det i helgen. Gick rätt fort ändå och det är stort! Ett fyrmannatält så att vi får plats med alla våra hundar ?
Nu planerar vi en tur uppåt mot Sveriges fjäll efter björnpaken på semestern.

Kissan har fyllt tre år och samma dag som hon gjorde det så kom hon inte hem. Inte dagen efter heller, och inte nästa. Fem dagar utan kissan och jag trodde verkligen att något hade hänt henne, för på samma promenad som kissan var med på men inte kom hem ifrån, så blev Roja rädd och började klättra på mig. Sen har hon varit superfjantig och gnällig och vill ha uppmärksamhet samtidigt som hon typ inte vill gå ut. Kanske är det löp på gång.

Rallylydnadstävlingen gick helt okej, inget ett kvalificerat resultat för Roja, men en andraplats ändå. Kvalificerat resultat och en andraplats för Irja också ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 6 januari 2022 20:55

Sjukt längesen nu. Zelda är borta, det stämmer. Saknade efter henne hängde kvar ordentligt och länge och en del har väl inte släppt än. Irja fick mycket fina ord från BPH, men ett sufficient på utställningen så tankarna på att avla på henne har v...

Av Linnea - 27 mars 2021 08:12


För snart tre veckor sen skadade sig Zelda ute i skogen så pass illa att det skulle krävas operation och utsikterna för att bli helt bra var sådär. Efter mycket funderande så fick hon somna, det blev väldigt tomt här hemma trots att vi har tre hundar...

Av Linnea - 6 mars 2021 21:06

Sen senaste inlägget i november, så har... egentligen inte så mycket hänt. Jag och Irja tränar på, mycket fjärr i klass 2 just nu, men jag tror att jag ska bygga en plattform för den. Hon kommer framåt, men det är mycket trampande med baktassarna och...

Av Linnea - 1 november 2020 20:45

Aijas öga visade sig hade hårsäckar på insidan av ögonlocket, men ett hårstrå som växte in mot ögat, inte så konstigt att hennes öga verkade göra ont. Men nu är hon opererad och vi hoppas att hon slipper fler hårstrån där. Idag hade hon jobbat bra me...

Av Linnea - 11 oktober 2020 19:32


Sen senaste inlägget har jag och Irja startat lydnad en gång till, i Åre, en klassvinst och 2:pris. Hon gjorde alla momenten utom ligg under gång, så trist när det är ett moment hon kan mycket väl. Men inte den dagen. Jag känner att jag inte heller v...

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards