Alla inlägg under juli 2012

Av Linnea - 30 juli 2012 10:39

Jajemen. Det har jag och sambo haft nu i två veckor, men nu är det sluta på det. Pysen försvann mot jobbet tidigt imorse och för mig börjar det inatt. Vi har hunnit med rätt mycket i östnår iaf, fått bort nästan allt gräs och sly. Börjar se riktigt trevligt ut. Så nu väntar vi bara på att handelsbanken ska tycka att det är en jättebra idé att låna ut mer pengar till oss så vi kan börja med värmen och köket. Tycker dom inte det får vi nog lov att bo i ett råtthålål med vedeldning ett tag. Borde funka. I lördags, om yran va samma vecka som förra året, va det ett år sen jag och pysen träffades. Fast det är ytterligare en och en halv månad kvar tills vi blev tillsammans. Men jag minns faktiskt den här tiden förra året. När jag inte kände igen mig själv, alls. Så är sjukt nöjd att jag hade hjärtsäcksinflammation och körde hela veckan förra året!


                      


Och jag tror bannemig att våra grannar håller på att flytta innan oss! Hoppas hoppas hoppas!!! :D 




Dikt till syster och jonnys bröllop:

En resa börjar här och nu

Idag när ni blir man och fru

En fantastiskt färd ni framför er har

Tillsammans kan ni göra resan underbar

Visst kan det blåsa och storma ibland

Men tillsammans ror ni skutan iland

Jonny är en man

elsa är en kvinna

nu är det bara för era hjärtan att brinna!

Av Linnea - 23 juli 2012 23:20

Lyssnar på Björne hatar snigel, Roskilde, del 2. Har förövrigt röjt en jävlamassa högt gräs i östnår. Börjar se ut som en gräsmatta där nu. Sjukt nice och vi vill flytta dit och va klara med köket typ nu!! Har varit i Sundsvall på Ikea idag, köpt en del vettigt och en del inte så vettigt. Men bra att ha, så kollade vi på kök hit och dit, tänkte hit, dit, upp, ner och hit igen. Men jag tror att det vi bestämt oss för kommer bli sjukt snyggt. Sjukt snyggt! Hoppas jag. Vega lilla sessan ska till eijra imorrn och kolla upp knölen på bringan. Blir nog operation sen. Hoppas jag nästan, så det inte är ngt dåligt. Huva älskade vännen. Är det inte mackaronen så är det hon. Men det är nog inte lika allvarligt nu som med mackan. Huva hemska tanke. Over and out, peace fis.

Av Linnea - 9 juli 2012 14:33

Tiden går och nu är det snart två veckor sen skrutten somnade in, känns bra. skönt att slippa se honom lida och veta att han har det bra.   


Och det där med huset, eller GÅRDEN, som det snackades om förut. Its on! Så imorgon ska det föras över pengar och ett köpebrev ska skrivas på. Sen börjar arbetet! Men fan vad kul det ska bli! Både jag och pysen är ganska taggade, även om jag tycker att jag har ett heltidsjobb att bara leta efter billiga, fungerande vitvaror inom rimligt område. Herregud vad jävla svårt det kan vara. Men vi ska iaf titta på en fin fläkt i stan ikväll för ett bra pris, tror jag. Resten löser sig nog. Till att börja med ska vi väl sätta in en värmepump och gräva för den, ta hand om skogen, riva vägg mellan kök och matrum, bryta upp golvet för att lägga ner värmeslingor. Och sen bara lägga ner golvet igen.. ..och bygga ett nytt kök. Puh! Men sen är det bara att flytta in. Även om jag tror att vi kommer ha gjort det innan köket är klart, men ändå. Jag tänket stjäla en kamera någonstans ifrån för att dokumentera allt, före, under förjobbet, slutjobbet och sen efter. Så man har något att jämföra med ;) 

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards