Alla inlägg under juni 2015

Av Linnea - 29 juni 2015 09:18

Har idag börjat, vi fick finväder i helgen och hoppas att det håller i sig under hela juli, minst. I lördags var Fredriks syster britta här med sin familj, vi åkte båt, fiskade, åt gott och hade det mysigt. På kvällen åkte vi allihopa till peos nya stuga och kikade på utsikten över näkten. Och roja provsmakade råttgiftet sommar förra ägaren lagt ut. Ilfart till djursjukhuset för att få kräks-spruta och sedan medicin i en vecka, minst. Med återbesök och provtagning för att se om det finns tendenser till inre blödningar. Men det hoppas vi verkligen att hon slipper.

Igår var vi på näset och fisen och pappa monterade en grej på båten medans jag och biggis satt och solade. Gött!

Av Linnea - 21 juni 2015 09:04

Och vi har haft det jättebra, med början till installation av gräsklipparen i fredags och lite annat pyssel tills vi tog och grillade oss en middag och kikade på en bra film. Vädret har bjudit på sol och mellan 15-18 grader. Värmen kom alltså. Sjukt skönt och den som njuter mest är väl vega som går ut på morgonen och in på kväll typ. Igår fick vi igång klipparen och tog it båten på en fisketur fram till åtta på kvällen utan att frysa, jag lyckades dock bränna mig lite på ryggen, men det försvinner nog eftersom jag ska vara inne i veckan.

Av Linnea - 17 juni 2015 21:27

Två hundkurser är nu till ända, till min sorg. Rojas också om hon hade förstått hur det ligget till, tror jag iaf. Vi har haft jätteroligt och vi har lärt oss jättemycket och utvecklats mycket. Grundkursen var som det låter, en lydnadskurs med ett härligt gäng hundar och roja var bäst förstås (enligt mig iaf..). Spårkursen var ännu roligare och roja är en helt suverän spårare har jag börjat inse, dessutom är det otroligt roligt och spännande för både oss och den vi spårar.

Igår åkte jag och köpte mig en självgående gräsklippare för att jag blev fruktansvärt jävla tokig på den sittmojängen vi har. Jag startade om den fem gånger utan att förstå varför den dog. Sen dog den och började ryka i motorn. Då fick jag nog. Jag hämtade den innan Spårkursen igår och skulle kika på den efter jobbet och innan grundkursen idag. Men jag fann ingen gräsklippare i kartongen. En hyfsat brydd jag satt och stirrade ner i lådan och undrade hur den kunnat bli så liten.. Haha killarna i affären såg ut som två fågelholkar när jag berättade att kartongen inte innehöll någon klippare. Men jag fick en ny låda och vi kontrollerade att det faktiskt fanns en maskin där i innan vi lastade in den i bilen. Haha sånt som händer, tydligen...

på fredag är det midsommar och igår hade jag långkalsonger och vinterjacka på spårkursen. Jag hoppas verkligen att det blir varmare snart, vore rätt fint att få värme till helgen. Jag har fått fett nog av kyla. Det är så jävla kallt att delar av min Syrén har skrumpnat innan dom ens hunnit blomma. Rent jävla förjävla kallt har det varit.

Vegas spricka i ena trampdynan har inte rättat till sig än och hon tycker att jag är världens värsta som tvättar och smörjer. Stickad älskade. Nu är klockan 21,26 och jag är helt slut efter en bra jobbdag.

godnatt

Av Linnea - 3 juni 2015 22:47

vega lever och frodas än så länge, vi har dessvärre en väldigt regnig och kall vår, jag som trodde att det här skulle bli hennes sista vår och att vädret skulle vara awesome för hennes skull. Men det kanske inte är hennes sista vår isf. älskade älskling

roja och jag var hos veterinären imorse för vaccination, vilket gick fruktansvärt jävla skitbra, jag är så stolt över min tjej och hon lyckas charma alla trots att hon inte alltid vågar gå fram.

Efter veterinärbesöket tog vi en trip till pilis, biggis och tobbe. Skitfint, stort hus med rum som aldrig tog slut är vad dom har köpt. Med närhet till pizzeria och en badstrand, vad mer behöver man? Jo.. Närhet till fallet. Jag blev lite kär.

Trots att mössan är på (riktig mössa, ingen jävla studentmössa här inte...)så fort man är ute typ så har jag skrivit vårens sista tenta och gör vårens sista redovisning imorgon. Känns lite galet, hur gick den här tiden så fruktansvärt fort? Jag och roja har ju till och med hunnit påbörja grundkurs samt spårkurs med anja. Flickan är jätteduktig och motiverad, synd bara att hennes matte inte håller sig frisk mer än en vecka i stöten sen april. Nu med pollen och skit är det förstås ännu värre än vanligt med både astman, hostande och seg kolasås i huvudet. Skittråkigt och tjejerna är pigga och vill göra massa saker som matte inte orkar. Men jag klippte gräsmattan idag, vårens första klipp.

På fredag ska jag och fisen kika på en båt.
försök inte skriva en dikt när du själv är poesi

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards