Alla inlägg under augusti 2013

Av Linnea - 30 augusti 2013 09:34

   Fast det började redan för flera år sen, när både chacha och Hjalmar hade fång. Hjalmar blev frisk och höll sig någorlunda på det hållet men lilltjejen blev sjuk igen ungefär en till två gånger om året. Oavsett hur mina päron jobbade med henne. Den här gången blev alltså den sista. Då både hon och Hjalle fick somna in, för inte kan lilltjejen försvinna utan att han gör det? Då skulle han nog löst situationen på sitt vis, vilket antagligen inte skulle vara ett dugg humant.


Sen fortsatte det men att jag drömde, natten till igår, när jag gråtit mig til söms, att vi först och främst glömmer alla morötter innan veterinären satt sprutan. När vetten sen säger att man inte kan ge dom morötter när dom är bedövade gör jag som ett barn och ger dom morötter iallafall. Vilket självklart bidrar till att båda hästarna sätter i halsen. Den ena faller ihop och den andra kommer och lägger huvudet mot min mage, vinglar och rycker i hela kroppen samt undrar vad vi håller på med. Denne krake behövde många sprutor innan man kunde konstatera att hjärtat inte längre slog. Tack och lov att detta bara var en dröm!


Trots att man vet att det antagligen är det bästa för dom (veta kan man ju faktiskt inte vara hundra på att man gör) så är det så fruktansvärt jobbigt. Både bra och jobbigt var väl att jag hade det som hänt i min dröm i huvet så jag tänkte inte glömma morötterna och sen var det bara upp till veterinären att sköta resten. Vilket han gjorde, det var samma kille som tog ner marach. Han är bra, om man nu vill vara bra på en sån sak? Men det är han iallafall. Det gick på ett ögonblick från att sprutan var satt tills att dom låg stilla på marken. Inga krusiduller, inga efterskakningar, luft i lungorna, bara stilla. 


När jag kom till jobbet igår tittade Mio på mig och frågade lite flinande om jag var nyvaken. Jag svarade att jag hade gråtit hela morgonen för vi hade tagit ner två av våra hästar. Jag tror att dom sa att dom inte skulle fråga mer så jag inte började igen. Jag tror att man är lite rädd för att se människor man inte känner-känner, gråta. Jag tror att jag förstår varför. Senare blev det lite hästprat och det visade sig att Mio hade ridigt ett par år när han var yngre så han visste lite vad det handlade om. Ganska skönt att få ventilera lite. Bra jobbarkompisar man har. Igår kväll stängde vi tidigt och det blev en skön kväll hemma med fisen och idag är en en ny dag med nya utmaningar, även om man kommer ihåg den dag som var igår. 


Ingen blir någonsin för gammal för att gråta.

 

 

 


Marach, Chacha, 2011

Av Linnea - 27 augusti 2013 22:43

Kikade just på reklamer för bloggar - "bloggar om smink, hår" ..blablabla eller "min gravidblogg", "jag lever med ätstörningar" eller varföer inte "Justin fanfiction". Vad skulle min reklam vara? "kan inte sminka mig, är knubbig men inte gravid och tycker inte ens om Justin Beaver - Någon som fortfarande är intresserad? Nähä.. Nänä."  


Men nu skiter vi i vad min reklam skulle heta, jag tänker ändå inte lägga tid på att göra någon. Staketet är närmast färdigt, det är lite stabilitetspinnar som ska upp och lite fylla-i-nät där jag inte gjort det än. Men det kommer. Angåender kurser hit och dit har jag inte blivit så mycket klokare, Bra att veta va? Igår åkte fisen på jobb i värmland, gud vet var? och jag tyckte det var tomt att sova utan honom igår men det gick bra ändå. Idag kom jag på mig själv att sakna att kramas med skitungen. Herregud vad kinkig man är, knappt ett dygn sen lixom? jaja. det är väl kanske bra det också. Elin och Anton kom till syrran igår, dom har dessutom fungerat som ett ganska bra substitut för fisen. Inte för att jag har kramats så himla mycket med dom, men har ändå haft tankarna på helt andra håll och har inte ens haft "tid" att prata med fisen. Men han kommer hem imorrn sa han, jihoo!  Iallafall så har det varit jättekul att kunna hänga så mycket med dom när dom är här, händer ju inte för ofta att man träffar dom! Igår han jag träna mage, rygg, armar. lite öm i ryggen och stel i axlarna idag. Det kändes alltså att det var ganska precis tre månader sen jag tränade. Bara därför råkade jag förstås säga att jag skulle ha tränat idag också, till elin och anton, som snabbt kom på att elin skulle nog också ha tränat och anton var snabb att säga att elin hade ju två par löparskor med sig så det kunde nog ordna sig även om jag inte hade med mig mina til syrran, där jag ätit dagens alla måltider utom lunch som åts i stan tillsammans med samma människor. Men jag kunde ju inte bara få det att låta bra med att säga, lite besviket, att jag skulle hunnit tränat. Jag var ju tvungen att visa mina skills också när dom bollade fram skor åt mig. Hur skönt som helst att komma ut och jogga igen. och körde ett ben-rumpa-mördar-pass på hemvägen. Sjukt jobbigt men sjukt givande. Den ska jag fortsätta med. 


På torsdag kommer jag och mina päron gå igenom något sjukt jobbigt som det var lite mer än ett år sen vi provade gå igenom sist. Det är dags för två till av våra vänner fram hagen att lämna in, det verkar inte gå att få chacha frisk från fången. Huva, lillatjejen som är så go. Men det går bra så länge man inte tänker på det. Hjalmar är ju faktiskt bara go när man ser honom i hagen eller klappar honom på mulen, annars är han ganska elak och ovillig, känns inte bra att ha kvar honom om liltjejen försvinner. Han springer nog isåfall benen av sig och måste avlivas och två veckor ändå och har då haft två av dom värsta veckorna i sitt liv som dom sista. Skulle det kännas bättre? eh, nej. 


Ojoj vad många bokstäver det blev idag, måste varit på grund av den där godisbomben jag bakade idag. En helt okej choklad och kolatårta. Men sjukt mycket socker, man rycks upp, upp, upp och är mindre tokig för att sen sjunka lägre än man var innan man funderade på att äta den. men med lite tur är det slut på att baka gott nu så jag får tillbaka min kropp, den här pluffhögen kan man ju inte bära på länge till. 


The scars remind me that the past is real.



Av Linnea - 20 augusti 2013 20:19

Jag och fisen plockade fyra liter blåbär i helgen, lite bliev till en skitgod paj och resten frös vi in. Idag har biggis, syrran och farmor varit här och plockat vinbär, jag fick minst sex liter varav två blev sylt direkt och resten blev en paj och infrysta. Ganska mysigt och det fungerar lite som terapi tycker jag. Får en att inte tänka hit och dit på att börja plugga men till vad och var ska man börja? I matte b verkar det som. Men sen då? vilket håll ska man åt sen? ska ta reda på det innan jag börjar plugga matte eftersom man ska söka för alla kurser/program genom kommunen. Men det lutar lite åt att det kan vara roligast att få jobba med pappa ett par år och på sikt kanske ta över hans företag. 


Ett staket har börjat ta form runt vår gård, i hopp om att vega kommer stanna inom våra ramar och inte falla utanför och hitta egna äventyr, som hon gjorde senast idag och var borta tre timmar, kom hem trött och skitig, såklart. Men det blir rätt snyggt måste jag säga, även om det inte är meningen att det ska vara gunnebo-staket vid parkeringen och resten man ser, men det blir ett senare bekymmer att ha råd att sätta ett snyggt trästaket. 


It's never to late to go with the flow. 

Av Linnea - 13 augusti 2013 17:44

Jag skulle ju börja träna den här veckan. Det går inte så bra så igår blev det middag på max innan handling. Idag råkade jag smeta ihop några chokladbollar. Hej viktuppgång tack vare muskler? eller nej, HEJDÅ menar jag.. crap.

Av Linnea - 10 augusti 2013 11:59

Motorcykelsemestern jag och fisen var på, åsele, dorotea, ö-vik, härnösand, sundsvall, hudiksvall slutade på maln med bland annat trevliga släktingar och denna kommentar från paulin, 4år. 


Jag har nu ett tag letat staket som inte är för dyrt och som vi kan sätta upp runt gårn för att vega ska kunna få vara lite lös. Men allt känns dyrt, är för kort eller för långt bort. Tills jag kom på att det bor en kvinna i hara som haft får, som säkert har staket över och you know what? Det har hon! Så nu ska jag snart ut och stega runt gårn för att prova få fram hur mycket vi behöver. Lätt va? Ska dit imorrn em och kika på om hon har så det räcker, hoppas hoppas! 



Av Linnea - 7 augusti 2013 15:35

just nu regnar det, men det har varit uppehåll en sväng så jag hann cykla med vega. Därefter verkar hon inte bry sig ett skit om att det regnar, hon som alltid annars ligger inne i sängen om det är tråkigt väder. Skum tjej. 


Jag städar på bergsgården mån-fre just nu, har ett semester-vik på 6 veckor. 2,5 kvar. Soft jobb och jag vet inte hur jag ska gå tillbaka och jobba som en normal människa sen? Annars blir det en del helg-kvällar på kvarn tillsammans med det härliga gänget ! 


Jag har funderat på en lite ironisk grej. Vi gör en låt som handlar om fylleragg och att man inte vill annat än att knulla, sen sjunger vi den på melodifestivalen som mest barnfamiljer och gamla tittar på. jo, eftersom det är bra att lära barnen hur det går till och för att dom gamla redan vet hur det ska gå till? 


Fisen fyllde år i måndags så jag tillbringade en del av lördagkvällen (då jennifer var här och åt middag och vi skulle bada men det blåste halv storm) och söndagen till att baka tårtor, en blev jag sjukt nöjd med, dom andra var bara varnliga gräddtårtor med blåbär/vailj på. Men en blev en kladdkaka med kolakräm uppe på. Skitgod! och ännu godare blev den med ljus choklad ist för mörk, såklart! 


Den 10onde juli, dagen då mormor gick bort, paulin (eller var det nicole?) föddes och fisen och jag köpte östnår tillsammans - då föddes min systerson! Theodor, Theo, lillgubben, skrutten, lillefis eller varför inte finpysen? Hur go som helst, fast han gör inte mycket annat än äter, skriker och sover, konstigt va? 


Yran gick av stapeln och även då dagen då jag och fredrik träffades på riktigt första gången. Jag jobbade men åkte in till stan och träffade jennifer, gick en långprommenad och fika ut i en varm natt för att sen plocka med mig fisen, adde och peoo hem. andra dagen jobbade jag också, men då var pojkarna nyktra så jag åkte hem efter jobbet och fisen kom några timmar senare och hade kikat på alice cooper och ett tydligen skitfränt framträdande. kul för dom. Tur för mig att jag har jobb så man slipper va med om sånt där. 


Bea har varit på flum-hög-i-rastaflätor festival i kramfors. efter det kom hon hit och tänker inte åka hem förrän imorgon. Skön tjej och vi har väldigt mycket att prata om. Känns lite konstigt att hon ska åka hem faktiskt. 


Ikväll åker jag och fisen till emma och marcus för att fira att emma fyllde år i söndags. Bea är med syrran och mamma, dom hittar väl på massa tok förstås. Själv ska jag ta en dusch. 


Du blir aldrig gammal nog att forma någon annans drömmar. 

Presentation


Punchen i blodet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards